le40 a656

deze tv is goed spelend weg gezet,nu wil ik hem aan mijn dochter geven als tweede tv voor de slaapkamer .
Klacht is tv wil met ab niet starten,als ik de tv start met de hand gaat hij wel aan en dan werken alle functies met de ab goed.
beeld en geluid is prima in orde.
de zelfde ab werkt wel op een andere tv met aanzetten.
ik hoop dat dit simpel op te lossen is.
ed

is het dezelfde ab die je toen erbij gebruikte ? of probeer je nu een andere ab van samsung op deze Tv?

is de originele die er bij hoort (heeft trouwens altijd gewerkt met deze ab)

Ik vermoed dat de IR ontvanger in de TV niet meer functioneert.

en dan werken alle functies met de ab goed.

TS schrijft in de openinspost dat de ab wel iets doet. Dan is de IR ontvanger in elk geval ok.
Misschien het aan/uit knopje op de ab die het niet doet?

Vol st(r)oom er tegenaan!

alle functies werken goed. Met die zelfde ab gaat wel een andere tv aan.

Misschien het aan/uit knopje op de ab die het niet doet?

Nee, want dan zou je een andere tv ook niet kunnen aanzetten met dezelfde afstandsbediening.

Ergens tussen de IR-ontvanger en het 'schakelcircuit' gaat het mis. Misschien kan iemand de service-manual vinden?

Probeer eens of de TV wel aan gaat als je een cijfertoets op de afstandsbediening indrukt?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

heel af en toe wil die starten met toets nr 6 de rest niet

klinkt raar....maar batterijen al eens vervangen ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

ook vervangen ene moet wel snel achterelkaar nr 6 in drukken en dan werkt even ,als ik de tv weer uit zet gaat hij voor de tweede keer niet aan.

Doe eens een factory reset van gehele TV, misschien dat TV dan wat gaat doen. Exit knop lang genoeg indrukken en je krijgt een reset optie.

kan het proberen maar heb mijn twijfels want alles werkt voor de rest goed.

Wat ik al dacht maakt niets uit als ik lang genoeg op de numerieke knoppen druk gaat hij soms wel aan.

[Bericht gewijzigd door deregt op maandag 9 oktober 2017 20:54:10 (41%)

Als het toestel eenmaal ingeschakeld is, werkt de ab dan wel correct ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

klopt als het toestel aan staat is er niets aan de hand,dan kan ik alle functies doen.
Hij gaat alleen niet aan met de ab.

Wat een rot klacht.....

[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op maandag 9 oktober 2017 23:32:28 (73%)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Rommel op de standbyvoeding? Zouden zomaar elco's of een slechte spanningsregelaar kunnen zijn o.i.d.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 10 oktober 2017 02:01:56 (57%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

elco's zijn nog niet zo lang geleden vervangen,spanningsregelaar ga ik naar kijken.Hou jullie op de hoogte.

het zit toch in je voeding hoor!!!
is de spanning op het ir printje correct?

iemand die daar een schema van heeft,zou zeker helpen.

Daar zijn geen schema's van. Niet publiekelijk beschikbaar iig.
Samsung is daar sinds de A-series mee gestopt om die in hun service documentatie bij te voegen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)