Philips 42PFL6158K/12

Hallo,

Ik heb een Philips LCD van 2013 type: 42PFL6158K/12
Deze is vorig jaar (juni 2016) al een keer gerepareerd door E-repair service door het moederbord te vervangen.
Oorzaak: Toen bleef er het rode lampje in de stand-by stand blijft knipperen tv is niet in te schakelen soms na herhaaldelijk de stekker er uit te trekken startte hij op.

Nu is de tv weer defect en geeft E-repair aan dat het moederbord wederom defect is..

Storing: TV heeft wel geluid & ambilight maar geen beeld.
Bij opstarten schijnt heel kort 0,5 sec (normaal langer) het philips logo in beeld,
niet alle letters zijn even helder/ fel van kleur.
Vervolgens verdwijnt het beeld en komt niet meer terug.
Dit gebeurd elke keer weer bij het opstarten. Geluid en ambilight werken wel.

Ik vind het zonde om weer zomaar een moederbord te laten vervangen.
Type: SSB 2K13 FU LVDS 6 S2

Graag feedback a.u.b. of advies.
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Jeroen

Je zou kunnen kijken of met een felle zaklamp er beeld is. Geloof haast niet dat het moederbord defect is. Maarja, het blijft een Philips!!

Bij de QFU1.2 chassis krijg je de ellende gratis bijgeleverd. Niets meer aan doen en een andere tv aanschaffen. De mainboarden zijn refurbished en gaan tzt allemaal weer defect en meestal na een korte tijd. Nieuw zijn deze mainboarden al geruime tijd niet meer leverbaar.

maartenbakker

Golden Member

Gaat het dan om loszittende BGA's of iets dergelijks?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi dan verdenk ik toch de ledverlichting zelf defecte leds,kan daar van meespreken philips op dat gebied zeer slecht enkel defecte leds vervangen zou ik niet doen.Het beste de volledige strips vervangen anders terug problemen maar deze vinden is een andere zaak

stuur eens een pb
ik denk dat ik nog enkele mainboards heb liggen

Op 17 oktober 2017 22:19:21 schreef maxtv:
Hoi dan verdenk ik toch de ledverlichting zelf defecte leds,kan daar van meespreken philips op dat gebied zeer slecht enkel defecte leds vervangen zou ik niet doen.Het beste de volledige strips vervangen anders terug problemen maar deze vinden is een andere zaak

Deze Edge-lit beeldschermen hadden daar zeer weinig last van. Deze toestellen geven nagenoeg geen licht als er geen ontvangst is , menu knop indrukken en het beeld licht weer op. Een soort eco modus.