Bij openen deur dubbele piep

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hartstikke bedankt Thevel voor meedenken!!
Ik probeerde hem in Yenka na te maken maar gaat niet goed want de 4017 IC die ik vond heeft maar 13 pootjes ;) En de BC547 zit er niet bij wel een BC558.

Maar ik ga de juiste CD4017 en ook CD4093 kopen en dan op een breadboard proberen.

Thevel

Golden Member

Klaar op breadboard en werken hoor!

Ik had niet anders verwacht :)

Goedemorgen, in het echt op breadboard gaat het niet goed. De led gaat branden bij openen deur en gaat pas uit bij sluiten deur.
Niet erg maar als deur lang open blijft staan blijft led branden in plaats van langzaam uit. De condensator doet niets, kan ik gewoon weghalen.
Kan het ermee te maken hebben dat ik voor 1/4 ic4093 dezelfde ic gebruik?
Ik gebruik 1 ic4093 dus.

Thanks

Hoi @mgp, snelle reactie fijn.
Nee heb niets met rest poortjes 4093 gedaan dus zal die verbinden.
Oh vergeten: je bedoeld dus dat ik alle vrije uitgaande poortjes op de min moet verbinden bij het breadboard?

Je andere opmerkingen snap ik niet wat je bedoeld.

[Bericht gewijzigd door damsoft op zondag 19 november 2017 09:17:53 (27%)

Lambiek

Special Member

Op 8 november 2017 21:21:40 schreef damsoft:
Nou Thevel. Als de led blijft branden totdat deur dicht is vind ik het nog mooier :)
Kan ik naast geluid ook zien dat de deur open is en open blijft staan.

Op 19 november 2017 08:46:17 schreef damsoft:
Goedemorgen, in het echt op breadboard gaat het niet goed. De led gaat branden bij openen deur en gaat pas uit bij sluiten deur.

Zo werkt het toch met één poortje, is dat nu weer niet goed? :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

@Lambiek, ja het mag wel hoor vind ik ook al top!
Maar vroeg me af of het ook kan dat led maar minuut blijft branden. Stel de deur blijft open staan blijft led ook hele tijd branden.
Maar misschien is het peanuts ;)

En bij het laatste schema schakeling van Thevel maakt het bij breadboard niets uit als ik de condensator weg haal. Alsof die geen functie heeft.

Thevel

Golden Member

En bij het laatste schema schakeling van Thevel maakt het bij breadboard niets uit als ik de condensator weg haal. Alsof die geen functie heeft.

Dat is vreemd, schakeling zal gewoon moeten werken.
Diode niet verkeerd om?