Brushless motors reverse

Beste Allen,

Wij hebben 4 motors en 4 esc's van 30 A. Deze esc kunnen niet in reverse. Is er een manier waarop wij dat met dezelfde esc's de andere kant op kunnen laten draaien.

Als dit niet mogelijk is weet iemand dan een goede esc van 30A die ook in reverse kan.

2 draden van de motor omdraaien

Als je 2 kanten op wil kun je misschien andere firmware flashen, anders een esc van een auto of boot kopen die wel 2 kanten op kan

Ja ok? Die zijn voor quadcopters, die gaan maar 1 kant op

Maar het zou toch bijvoorbeeld ook mogelijk zijn om met twee relais de twee draden om te schakelen. Is er niet speciale hardware specifiek voor dit doel?

Op 22 oktober 2017 17:34:06 schreef DK:
Ja ok? Die zijn voor quadcopters, die gaan maar 1 kant op

Nee, 2 kanten om de reactie krachten op te vangen. Voor een quad draaien er 2 links- en twee rechts om.

Gr.
Roel.

Lambiek

Special Member

Dan hoef je ze toch niet om te kunnen polen, is een questie van eenmaal goed aansluiten toch.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 22 oktober 2017 17:44:48 schreef RuleS:
[...]

Nee, 2 kanten om de reactie krachten op te vangen. Voor een quad draaien er 2 links- en twee rechts om.

Gr.
Roel.

dan gaan ze dus nog steeds maar 1 kant op, TS wil dezelfde motor voor en achteruit draaien

En dat zit niet in de firmware van de esc, dit heeft niks met de motor te maken

Op 22 oktober 2017 17:49:33 schreef Lambiek:
Dan hoef je ze toch niet om te kunnen polen, is een questie van eenmaal goed aansluiten toch.

Nee, want wij willen dus een motor rechtsom én linksom laten draaien. En dit elektronisch kunnen regelen, dus zonder draden om te wisselen

Ik weet dat ESC's gemaakt voor auto's wel 2 kanten op kunnen, weet iemand goedkope op bijv. Aliexpress kan ze niet goed vinden?

Wat probeer je eigenlijk te bouwen? Duidelijk geen quadcopter, daarmee zijn je motors waarschijnlijk net zo ongeschikt

Lambiek

Special Member

Op 22 oktober 2017 17:53:52 schreef luukito20000:
Nee, want wij willen dus een motor rechtsom én linksom laten draaien. En dit elektronisch kunnen regelen, dus zonder draden om te wisselen

Is het niet voor een drone dan?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Nee het is niet voor een drone, het is voor een onderzeeër, de motoren zijn met 920 kV waarschijnlijk wel geschikt.

https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&q=h+bridge+…:

Met dit principe kun je twee draden elektronisch omdraaien, dit is een H bridge. Ik ben dus op zoek naar een H bridge geschikt voor brushless motors en die 30A aankan

Hoop dat dat lukt
Die motors zijn gemaakt om gekoeld te worden door de wind
Veel bootmotoren zijn watergekoeld omdat ze anders doorfikken.
Verder vraag ik me af of het met toerentallen en koppel allemaal overeen komt

Vraag me nog steeds af waarom je quadcopter onderdelen besteld als je een boot bouwt, begin dan met bootonderdelen

Lambiek

Special Member

Waarom pak je niet gewoon twee relais, waarom zou je dat via een H_brug willen doen?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ja twee relais zijn ook een inderdaad ook een optie, maar ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee had of het goed werkt?

Op 22 oktober 2017 18:13:02 schreef DK:
Hoop dat dat lukt
Die motors zijn gemaakt om gekoeld te worden door de wind
Veel bootmotoren zijn watergekoeld omdat ze anders doorfikken.
Verder vraag ik me af of het met toerentallen en koppel allemaal overeen komt

Vraag me nog steeds af waarom je quadcopter onderdelen besteld als je een boot bouwt, begin dan met bootonderdelen

Brushless motors kunnen in principe onderwater draaien, water koelt veel meer dan lucht. Had alleen even over het hoofd gezien dat er dan ook multicopter esc's bij zouden zitten

Zou wel een goede hardwarematige beveiliging op je relais bouwen, ik schat de kans vrij groot als je zo'n motor met een beetje toerental ontkoppeld je esc's al uitfikken, laat staan ompolen,
Zo hufterproof zijn die dingen niet, vooral de chinadingen

Verder is die electronica en relaistjes net zo duur als gewoon geschikte esc's
Voor <€10,- bouw je niet veel

Dus die de relais pas laat schakelen wanneer de motors niet draaien?

Brushless motors kunnen onder water draaien, als de spoelen perfect waterdicht aangesloten zijn en de lagers vervangen worden door keramische. Maar de weerstand van het water in de motor zorgt wel voor een flinke daling in efficientie, en zanderig water zorgt voor snelle slijtage.

Ompolen met een relais lijkt me nogal onbetrouwbaar, tenzij je zeker kunt zijn dat de motors stil staan als je omschakelt.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Lambiek

Special Member

Op 22 oktober 2017 18:36:47 schreef Fuzzbass:
Ompolen met een relais lijkt me nogal onbetrouwbaar, tenzij je zeker kunt zijn dat de motors stil staan als je omschakelt.

Waarom is dat onbetrouwbaar, als je de relais aanstuurt via de zender ontvanger kan dat gewoon prima. Zender knuppel omhoog is relais vooruit in, zender knuppel naar beneden is relais achteruit in. Als je knuppel in de middenstand staat, staat je motor al stil. Als je de ontvanger uitleest met een microcontroller, kun je van alles instellen wat je maar wil.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Snap niet dat je ze niet gewoon bij hobbyking besteld
Als ze in duitsland op voorraad liggen heb je ze in 2 dagen
En zoveel euro scheelt het nou ook niet

Hobbyking verzendt vanuit Etten-Leur. Bij mijn werk om de hoek. Maar ze hebben er lang niet alles op voorraad.

[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op zondag 22 oktober 2017 21:38:18 (27%)

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com