Smeltzekering wasdroger gaat steeds stuk ?

Iets te vroeg geroepen.
Relais zijn nog wel niet vervangen maar daarnet droogkast nog eens opgezet om was te drogen en ze start, verwarmt, draait 30 seconden en dan stopt ze en brandt het lampje van einde.

Zou dit ook met de relais te maken kunnen hebben ?

jerome

Golden Member

Vochtsensor stekker vergeten aansluiten?

Probleem alweer opgelost.
Het borsteltje dat tegen de trommel aanzit was een beetje verschoven tijdens montage van het deksel waardoor er geen goed contact was.
Oef.

jerome

Golden Member

Mijn vorige 220V Bauknecht droogkast heeft het 25 jaar vol gehouden, maar kreeg ook het probleem van over temperatuur doen de straat herwerkt werd en de bedrading ondergronds kwam met een transfohuisje hier vlakbij. 235V altijd met uitschieters tot 243V.
Heb er dan een thermostaat uit een sloopoven aan toe gevoegd die 10 graden minder stond ingesteld dan de klixon. Ging nog veel jaren goed, tot de motorwikkelingen het begaven.

Vandaag de 4 relais gaan halen, kostprijs €24.
Vorige week zag ik op internet een volledige printplaat voor €59. Beter die gekocht.

als je naar een elektronica winkeltje gaat dan betaal je de hoofdprijs idd, even googelen scheelt wel iets.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Evarist

Golden Member

Op 9 november 2017 23:05:48 schreef toeter:
in een machine die 15 jaar oud is nog tijd en geld steken?

Ik ben geen voorstander van de wegwerpmaatschappij. Ik heb een Grundig radio van 40 jaar oud op een rommelmarkt gekocht voor 5€ en die hersteld. Beter dan nieuw.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Intussen relais vervangen en droogkast doet het weer perfect.

Je had die 24 Euro ook kunnen besparen, maar ja...

Relais zijn echt niet defect maar zaten meestal los aan primaire spoelzijde.. Praat uit ervaring!!!

Opgelost.

[Bericht gewijzigd door benny1 op vrijdag 24 november 2017 15:04:58 (97%)