voeding Samsung UE43KU6000

Beste collega's,

Ik zoek 'n schema voor de psu-module BN41-02499A
Voeding doet niets meer, enkel 385v aanwezig na bruggelijkrichting.
Powerfet in 't primair gedeelte krijgt geen aansturing.
Dank bij voorbaat,
Dir

Een 2016 model, daar zit waarschijnlijk garantie op...

voedingsmodule nummer van samsung begint altijd met BN44......

heb ik toch altijd gedacht? maar als ik google vind ik inderdaad die bn 41.... nummer !
raar!? heb al mijn voedingsboards nagekeken en die beginnen met BN44...
of het is zoals bij de mainboards ,dat bn41 ..... de nummer van de print is ,zonder onderdelen!?
bij samsung kennen ze er iets van !om t moeilijk te maken!

Het BN41 nummer is voor een "kale" print en kan daarmee gebruikt zijn in meerdere modellen en beeldmaten, het BN44 nummer is voor een complete voeding bestukt voor een bepaald model met beeldscherm. Er zijn enkele uitzonderingen op het BN44 nummer want er zijn enkele voedingen met een BN94 nummer welke normaal voor mainboarden wordt gebruikt.

Sorry, ben niet zo thuis in Samsung meer in Philips
Het schema dat ik zoek is voor 't nummer BN94-10711A
Kan 't niet vinden online.
Hopelijk kunnen jullie me helpen
mvrgr,
Dir

maartenbakker

Golden Member

Op 10 november 2017 17:33:36 schreef joe-joe:
bij samsung kennen ze er iets van !om t moeilijk te maken!

En bij Sharp, en bij Philips, en bij Vestel, enz. Het is nog vrij gebruikelijk om aparte nummers te hebben voor een print en een samenstelling. Als je het nummersysteem niet kent is de vuistregel om uit te gaan van het nummer op de sticker, dan zit je meestal goed.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 12 november 2017 12:15:36 (17%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedank voor uw tip Maartebakker,
Het nummer op de stikker is CN07BN941071A.
Dir

Correctie: het is CN07BN9410711A
DIR

MNM(tm)

Golden Member

Samsung is in dit geval niet consequent geweest met hun nummering. Normaal hebben voedingen inderdaad altijd een BN44 nummer, maar bij deze serie hebben ze er toch maar BN94 van gemaakt. Erg irritant!
(In het verleden hebben ze die stommiteit ook al eens uitgehaald bij mainboarden voor de S71 series, welke begonnen met BN91. :( )

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Nieuwe voeding geplaatst,werkt weer.
Bedankt voor de tips.

maartenbakker

Golden Member

Op 12 november 2017 13:03:35 schreef MNM(tm):
Samsung is in dit geval niet consequent geweest met hun nummering. Normaal hebben voedingen inderdaad altijd een BN44 nummer, maar bij deze serie hebben ze er toch maar BN94 van gemaakt. Erg irritant!
(In het verleden hebben ze die stommiteit ook al eens uitgehaald bij mainboarden voor de S71 series, welke begonnen met BN91. :( )

Ik ken de Samsungcodering niet als mijn broekzak, maar ik verwacht dat dat geen stommiteit is maar gewoon betekent dat ze door een ander bedrijfsonderdeel of vestiging ontworpen of gebouwd zijn.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."