samsung LE40A37T2D

Heb deze Samsung tv als ik tv aanzet dan gaat volume naar 100%.
Tv reageert niet op AB maar led knippert als ik toets op AB indruk.
Soms kan ik wel in menu komen maar kan niks aanpassen omdat tv niet reageert op Ab heb wel beeld maar geen signaal omdat de tv niet naar andere source kan over zetten.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

blijft de toets van volume + op de tv zelf niet ingedrukt!?

blijft geen toets vast zitten
en beeld flikkert maar na tijdje blijft de tv gewoon aan
maar reageert niet op ab terwijl led knippert als je een toets op ab indrukt

maartenbakker

Golden Member

Toets hoeft niet fusiek vast te zitten, kan ook lekweerstand hebben. Opwarmproblemen bij een Samsung van deze leeftijd duiden op elcoproblemen, die moet je sowieso verhelpen en zelfs een kans dat je bediening daar ook last van had. Zo niet, toestenbord.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

met sommige ab`s kun je meerdere apparaten bedienen door eerst een keuze te maken op de ab .
misschien dat je ab op de verkeerde stand staat ? voor bediening van bv een digitale ontvanger ?
ik zou in ieder geval even een andere ab proberen , van samsung weet ik dat je vrijwel met elke ab type de standaard functie`s kunt bedienen zoals volume en kanaal keuze .

[Bericht gewijzigd door klaasy op maandag 13 november 2017 10:34:31 (31%)

Elco problemen van de voeding...

Niks elco probleem van de voeding bij deze klacht! Toestel gaat namelijk gewoon aan! ;)
Klachtbeschrijving vertelt dat het volume meteen naar 100% gaat, hetgeen duidt op een probleem in het keyboard in het toestel zelf. Zoals maatenbakker al aangaf: gewoon een lekweerstand in het VOL+ knopje (zeer zelden) of een defecte tvs op het printje (heel vaak).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

In de 4e post meldt de TS dat er ook iets is dat je als opstartprobleem kunt begrijpen. Dus mogelijk twee mankementen in 1 toestel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja MNM.... Niet zo kribbbig doen en altijd Je Samsung beschermen!!! LEZEN!

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 14 november 2017 18:54:10 (76%)