3D printer/Anet A8 gevaarlijk!!!

rob007

Yarr, Matey!

De Anet A8 gevaarlijk!!!

Dit schrijf ik zeker niet om de boel op te naaien.
Maar lieve mensen dit schrijf ik om er wat meer aandacht aan te besteden dus zegt het voort zegt het voort.
de stekker/kabeltje tussen stuur print en heated bed maakt snel slechte verbinding waardoor -
er dus gevaarlijke situaties ontstaan.
Ik denk dat er nog meer van dit soort foutjes bij andere printers ook zullen zijn.
Klik de link even en kijk dan ook allemaal even naar de foto’s?
http://www.3dprintforum.nl/3dprintforum/viewtopic.php?f=56&t=2357

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
rob007

Yarr, Matey!

HAHAHAAaaa had je het elders ook gelezen al ja?
heb je de foto's ook gezien? (beetje eng wel!)

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

3D printers zijn brandgevaarlijk, niet bepaald nieuws of zo. Je gaat toch niet vertellen dat jij zo'n ding onbeheerd zonder verdere maatregelen laat werken?

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op maandag 13 november 2017 20:50:54 (44%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker

Golden Member

Niet erg schokkende pheauteaux. Een afbuigconnector van een beetje TV fikt harder en als het goed is gebeurt er dan ook niet zoveel verder. En ook niet echt verbazingwekkend verder. Als je stroom jaagt door kleine connectortjes met contacten van onbekende kwaliteit dan krijg je dat soort dingen.

Misschien wel veilig als er in de firmware van dergelijke printers een time-out wordt opgenomen voor de warmhoudplaat.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 13 november 2017 22:59:43 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob007

Yarr, Matey!

Weg gaan met de printer draaiende doe ik ook niet.
Maar geloof me er zijn mensen die hem aan zetten en gewoon de deur uit gaan,
En ook die hem in een apart kamertje of op zolder hebben staan en er lang niet naar omkijken.
Kort geleden iemand die schreef mij ja de print is van het bed los gekomen ik lag te SLAPEN.
Ja natuurlijk kunnen alle printers gevaarlijk zijn,
Maar jullie hebben misschien niet de foto’s niet gezien?
Ik heb even toestemming gevraagd of ik de foto’s hier mocht laten zien:
https://myalbum.com/album/ZoKs1VIJfb5W
en ik vind 3D printen hartstikke leuk, maar het moet wel veilig zijn.
Misschien is wat Maarten schrijft over de firmware een goed idee ook.
Nogmaals het zou toch waardeloos zijn als je door je hobby……..

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Een rookmelder erbij is natuurlijk ook altijd een goed idee.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Er zijn zat mensen die door hun hobby de laan uit gaan, al moet jet het ook weer niet afdwingen. Waardoor vliegt dat ding in de brand dan? Waardoor raakt ie oververhit? Regeling vergeten?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik heb hier een printer met "marlin" firmware. Als die een verwarmingsding aanzet, dan gaat ie in "paniek" (alles uit doet niets meer tot een hardware reset) als er niet binnen een paar seconden een hogere temperatuur gemeten wordt. Is 1x ten onrechte afgegaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hum. Er zijn schokkender foto's te vinden van branden in 3D printers en lasersnijders.
Problemen met de grote stroom van verwarmde bedden en ongeschikte of te slechte kwaliteit connectoren komen in mijn perceptie veel voor; ook bij ons op de Space hebben we het gehad.

Als men graag stand alone wilt draaien en eigen werk daarin niet vertrouwd is er een enorm semi-professioneel aabod, voor naar mijn idee beschaafde prijzen.
Van de Ultimaker, waar we er ook één van hebben en die ik zo een beetje ken, vermoed ik dat hij door de gekozen materialen en vermogens van bed en kop ook bij volledige runaway niet snel een brandgevaar vormt.

Als de software vastloopt op een heel ander stuk code, of een rare fout in een ingeladen file (waardoor een bug getriggered wordt) en er geen hardware watchdog is, kan zo'n heater ook permanent aan blijven staan zonder regeling. Persoonlijk zou ik er een thermische zekering tegenaan plakken om grotere problemen te voorkomen, maar connectors moeten natuurlijk ook van goede kwaliteit zijn en geschikt voor de stromen die er lopen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker

Golden Member

Ik heb die foto's wel gezien maar vind ze nog steeds niet schokkend. Een connector in een beetje stuk goedkope consumentenelectronica fikt harder, als je al over fikken kunt spreken. Klein beetje aangebrand in dit geval. Wel het bewijs dat goedkope rommel, rommel is natuurlijk en niet onbeheerd moet spelen. Probleem is dat je de specs van de gebruikte onderdelen er niet zo aan af ziet, anoniem Chinees spul meestal. Kan ook 100 jaar blijven werken.

@rew: mooi om te horen dat 'mijn' idee al lang bestond zelfs in een intelligentere vorm al :) Dat maakt de kans toch weer groter dat meer firmwares zoiets kennen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 19 november 2017 04:45:35 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik vind dit ook niet echt schokkend moet ik zeggen. En niets ten nadele van jou rob007 ik ben bekend met je kennis maar je moet bedenken dat er ook veel mensen aan beginnen zonder kennis van elektronica of elektra zoals wij.

Wat je dan krijgt is dat ze onkundig met discutabele onderdelen machines nabouwen die ze op youtube zien en geen rekening houden met vermogens enz en dan bijvoorbeeld 2500 watt door een 0,34mm draadje gaan persen zonder zekeringen oid ertussen. Tel daarbij op de dubieuze kwaliteit van sommige kant-en-klaar printjes uit China en Ohm en een beroerd programma doen de rest.

Die laatste is misschien wel gestart door de printer in combinatie met de haarlak, maar de grote hoeveelheid vuurwerk (flash paper) die onder de tafel lag heeft wellicht ook niet geholpen!

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe de ontsteking is gegaan; de auto-ignition temperature van propaan is 470C; zou het verwarmingselement plaatselijk zo heet zijn geworden? Een andere verklaring lijkt me een vonk bij een connector o.i.d.

Alleen een kleine hoeveelheid propaan van haarlak zou in mijn beleving alleen een indrukwekkende vlam op moeten leveren, waarvan je hooguit je wenkbrauwen kwijt bent, tenzij je de pech hebt iets brandbaars in de buurt aan te steken.

Een kleine les is wellicht om geen brandbare kleding (en zeker geen fleece!) te dragen als je met zulke dingen bezig bent.

Overigens hebben we bij een printer van een vriend (een Monoprice) wel gezien dat de voeding na een kwartiertje met een harde knal de geest gaf, waarbij hij zichtbaar los kwam van de tafel. Na opening bleek het echt een stuk ongeluk te zijn, met veel te weinig isolatieafstand, bijzonder slecht soldeerwerk, etc. Ik denk dat de voedingen zeker één van de dingen is waar snel op bespaart wordt, en waar je dus ook op bedacht moet zijn.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
rob007

Yarr, Matey!

Ja die laatste is wel apart he?!
Maar toch verdrietig, je zult mama of papa zijn….. BAH!
.
Niet schokkend, we zijn het niet met elkaar eens en ja dat kan natuurlijk!
Wat betreft dat dunne draadje dat heb ik op Y.T. ook gezien met van die krokodillenklemmetjes op een geschakelde voeding enz enz….
En ook ik zelf heb de fout van het te dunne draadje ook gemaakt!
Natuurlijk zijn er heel veel andere dingen waar je dood aan kunt gaan enz enz…
Het gaat mij ook om het stukje wakker schudden van de mensen die gaan beginnen met deze hobby.
Ik wil dat deze hobby leuk blijft voor iedereen.
https://www.youtube.com/watch?v=FivrV5okxxI

VrGr Rob.
(ik zal dit trouwens ook nooit vertellen waar mijn vrouw bij is!
Word ik er meteen uit geschopt met printer en al!) ?

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?