Lager vervangen van een Bosch wasmachine

Hallo,

Ik wil de lager van mijn Bosch wasmachine vervangen maar ik krijg met geen mogelijkheid de trommel uit de kunstof omhulsel. Ik heb het voorste gedeelte er al af en normaal gesproken zou je toch zonder problemen de trommel er dan uit moeten kunnen halen dacht ik. Of ben ik toch iets vergeten?

Iemand hier ervaring mee?

Je bent nooit te oud om te leren.
High met Henk

Special Member

Kunstof trommel = niet te herstellen..
Ik heb zo ook al een bosch en een siemens versleten in 10 jaar... Is allemaal bsh groep

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Als je op internet kijkt dan zie je dat het wel kan. Maar daar halen ze zonder problemen de rvs trommel uit de kunstof behuizing. Maar het is net of hij hem op de een of andere manier bij de lager vast houd.

Je bent nooit te oud om te leren.

je moet er wrs best op meppen, de lager klemt vast om de as omdat deze 1 bonk roest is door een lekkende asdichting..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je met " het voorste gedeelte" de helft van de kunststof trommel bedoeld, dan is het idd en kwestie van redelijk geweld.

Let er natuurlijk op dat je de as niet beschadigd. Tevens een advies uit persoonlijke ervaring; vervang de keerring altijd. Ook als de ring nog goed lijkt. Ik moet wel zeggen dat de tweede keer openmaken na één maand een stuk makkelijker gaat ;-)

Ook het binnenste lager uit de kunststofmantel krijgen is een kwestie van rammen. Die keerring zit waarschijnlijk ook vast..

Als ik het goed begrijp dan kan ik hem dus het beste even plat leggen en dan een Flinke mep in het midden geven tot dat hij los komt.

Je bent nooit te oud om te leren.