apparaatsnoer aansluiting

Hoi Allemaal,

Ik heb een mooie Philips X12T740 /00 (1970) zwart/wit tv.
Alleen heb ik het apparaatsnoer niet meer. Kan iemand mij vertellen hoe deze(zie foto) aansluiting heet zodat ik een snoer op de kop kan tikken?

Kijk eens of vraag het eens aan een lokale kringloopwinkel. Vaakvind je dit soort snoeren anders marktplaats.

Let wel goed op dat je de juiste kabel hebt. Je zou zomaar een 12 volt steker hebben aan een 220v snoer.

Bedankt voor de reactie, Ja kringloopwinkel en marktplaats had ik al aan gedacht maar hoe heet de aansluiting? het lijkt een beetje op een c7 maar is het niet

dit is een eigen ontwerp van philips, heeft geen officiele naam deze stekker. je zou beter een ander chassisdeel inbouwen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

De IEC60320 (C7) normalisatie kwam uit in 1970, dus deze was net van daarvoor... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Op 16 november 2017 18:37:20 schreef buzzy:
Let wel goed op dat je de juiste kabel hebt. Je zou zomaar een 12 volt steker hebben aan een 220v snoer.

^^^Dat, is dat niet stiekem een 12V aansluiting ?

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Je kan dat blokje er voor naar links schuiven, dan heb je de 12 Volt aansluiting zichtbaar!

Hoi,

Bedankt voor de reacties. De E7 past niet want die heeft ronde polen en deze vierkante. Inderdaad een klepje verschuiven dan zit er een 12v aansluiting. Maar even rommel afstruinen en in de tussentijd direct solderen

direct solderen kan wel, maar zou er eerst een stukje krimpkous over schuiven voor het solderen. later voel je het wel als je achter de tv pakt en die aansluiting aantikt zonder isolatie om de pennen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

De onofficiele naam is MORF-connector of MORF-snoer. Helaas alleen een aantal jaar door Philips gebruikt dus relatief zeldzaam.

Ik zou trouwens niet aan de pennen solderen. Als je dan de juiste connector vindt, zit er tin tussen de veer en de pen. Aan de binnenkant van het toestel solderen en de pennen loskoppelen, is beter.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 16 november 2017 23:51:29 (44%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Als de 12v wel een gangbare plug heeft, kun je ook een adapter eraan hangen. (die kosten ook niet zoveel meer tegenwoordig)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

AHA! morf-snoer kom ik een eind! De 12 volt ingang is bijna gelijk aan de 220 alleen staan de polen anders. Bedankt allemaal! ik kan weer verder.

Snoeren worden inmiddels nieuw geproduceerd in opdracht van Thomas Baur van www.mfbfreaks.com als ik het me goed herinner.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!