Wasmachine lekkage onderkant deur (Bosch WFB4800)

Hallo allen,

Vorige week is mijn deur van de wasmachine kapot gegaan aan de kant van de scharnier. Ik heb vervolgens alleen de binnendeur besteld, omdat de buitenkant nog onbeschadigd was.

Gister heb ik het onderdeel ontvangen en direct gemonteerd. Het paste allemaal zonde problemen.

Na de installatie van de deur aan de wasmachine heb ik een was gedraaid. Na een tijdje begon de machine te lekken, precies in het midden aan de onderkant van de deur. Ik heb de manchet bekeken en er zitten geen scheuren of iets dergelijks in. Ook sluit de manchet aan de onderkant goed aan het glas. Aan de bovenkant sluit de manchet helemaal niet goed aan het glas en zit er een opening.

Kan het zo zijn dat door de druk die er ontstaan, omdat er een opening is er een lekkage ontstaat aan de onderkant?

Alvast bedankt!

de deur zal te ver naar onder hangen, de scharnier zal krom zijn geweest..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vermoedelijk is oude deurrand al sleeds geweest en is gaan hangen. Deurrubber is ook sleeds geraakt door in en uithalen was. Beste is te controleren met lampje en machine op spoelprogramma te zetten. Volg sluitrand manchet langs glas en zie waar het er onderkruipt. Misschien haren of iets dergelijke??