37PFL9604

Wie kent het probleem van de 37PFL9604 die met een plof uit gaat en zich daarna weer herstart. Het schijnt een bekend probleem te zijn bij dit toestel als je hier op gaat googlen! Chassis is Q549.2E

Vermoedelijk de voeding die niet stabiel blijft, Eerst even nameten of de secundaire spanningen goed zijn, waarschijnlijk slechte elko's in de voeding.

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken

Oké. Ik zal eens gaan meten en de elco's bekijken en/of vervangen
Wordt vervolgd.

maartenbakker

Golden Member

Niet al te hard vervangen, eerst maar even met de haardroger testen ofzo. De symptomen kunnen er in principe mee kloppen maar niet het meest voordehandliggende in het algemeen. @hobbyelektro: is dat een tip specifiek voor dit toestel/chassis?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 22 november 2017 21:29:45 (39%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 november 2017 21:26:23 schreef maartenbakker: @hobbyelektro: is dat een tip specifiek voor dit toestel/chassis?

Of het nu eigen is aan dit chassis weet ik niet, het lijkt mij gewoon eerder een voedingsprobleem.

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken
maartenbakker

Golden Member

Kan, maar dan is mijn tip "het kan wel, maar de symptomen passen niet perfect bij elco's, dus eerst even diagnose proberen te stellen". Laat ik zo zeggen: als iemand door die tip blind elco's gaat vervangen heb je grotere kans op achteruitrepareren en teleurstellingen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 23 november 2017 11:03:25 (65%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het schijnt een bekend probleem te zijn en ook al eens bij het tv programma KASSA te zijn geweest.
Zie:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-...l-probleem

Je zou eens in service menu kunnen kijken in het error log welke error dan daar staat