VM204 VELLEMAN

Beste forumleden,ik kan de module niet besturen via een ander netwerk of provider via bv mijn gsm.Met mijn wifi thuisnetwerk werkt het wel en kan ik alles bedienen maar dus niet op een andere lokatie.Ik gebruik een sitecom wireless Router 300N waarvan ik de instellingen-advanced settings-port forwarding: local IP adres.....
type tcp
port range 2400
comment vm204
vitual server
local IP adres ....
local port 80
type tcp
public port 2400
heb ingesteld.In de handleiding van de vm204 is niets te vinden hoe je de app moet instellingen via een andere provider,wel via het wifi thuisnetwerk.Is er iemand die ook z'n module heeft of die mij kan helpen?alvast bedankt!

RAAF12

Golden Member

Kijk eens in de wifi router of je UPnP kan instellen. Niet geheel veilig maar dat kan wel helpen. Tis software dus ietswat offtopic hier; op Tweakers kan je sowieso terecht daar zijn ze gek op netwerk issues. Gebruik je de Android app?

No milk today

ja,ik gebruik de Android app.Ik weet niet goed hoe ik de instellingen in de app moet doen voor gebruik te maken met een andere provider i.p.v het thuisnetwerk.Moet ik een 2de vm204 aanmaken met external IP en Port en dan scan?

buckfast_beekeeper

Golden Member

van op een andere locatie heb je sowieso je IP-adres nodig dat je krijgt van je provider. Heb je een vast IP, dan is het niet zo moeilijk. Dan wordt het ip/poort en dan in je router de correcte forwarding. Heb je geen vast ip, dan zal je moeten werken via een dynDNS server. Een bestandje op je router stuurt bij wijziging van je ip je nieuwe ip naar de server. Dan wordt het gebruiker.dyndns.com/poort. Als dynDNS server zijn er meerdere. Ik gebruik deze van Synologie voor de NAS.

Honing kan je importeren, bestuiving niet.