Ledsee

Goedemorgen,

Heeft er iemand recent nog iets beteld op de site LEDSEE? Ik krijg na mijn bestelling ( en betaling) van 8 november geen enkele reactie van hen.... ik begin ongerust te worden...

Danny

Op de site van Ledsee.com staan geen contact en adresgegevens. Ik zeg niet dat je opgelicht gaat worden maar ik bestel NOOIT iets bij een webshop waar ik geen traceerbare gegeven van heb. Je doet toch ook geen betaling aan een wildvreemde op straat met de belofte dat deze ervoor zal zorgen dat er producten bij jou huis afgeleverd gaan worden?

Controleer altijd kvk gegevens en zoek naar referenties.

This is the world we know best, the world of madness

Als ik de recensies lees ben je niet de enige waarbij ze niet reageren,
Verder 20 dagen bij een chinashop, klinkt nog niks vreemds

De Ebay shop heeft men in ieder geval opgeheven, geen aanbod meer en doordat van de 3 aankopers er eentje een negatieve feedback heeft gegeven is hun reputatie ook aan gort. Niet geleverd, geen reactie verkoper... lijkt mij heel onverstandig vanuit commercieel oogpunt om dat achter je naam te hebben staan.

Mogelijk dat de eigenaar iets is overkomen en de website gewoon nog in de lucht is? Wederom altijd referenties checken en eventuele betalingen doen met een systeem wat garanties waarborg (dus niet betalen met IDeal of een bankoverschrijving).

This is the world we know best, the world of madness

Op 28 november 2017 11:33:54 schreef Blackfin:
Op de site van Ledsee.com staan geen contact en adresgegevens. Ik zeg niet dat je opgelicht gaat worden maar ik bestel NOOIT iets bij een webshop waar ik geen traceerbare gegeven van heb.... .

Het was vanmorgen nog op de radio, nepwebwinkels.

KvK is natuurlijk ook te neppen.. ze kunnen zelfs neppen dat ze onderdeel zijn van een legitieme BV met bijbehorende adresgegevens. Websites kunnen per minuut van naam en inhoud wijzigen, heel lastig goed af te vangen.

Persoonlijk koop ik bijna niks meer bij die die hele kleine onbekende zaakjes, dan maar €10 meer betalen (die je vaak weer deels terugverdient bij gratis retour of verzenden).

Als je het dan toch echt niet kan laten en het bedrag is aan de stevige kant, kies dan voor Paypal of creditcard betalen. Het ideal systeem is vooral 'ideal' voor de banken zelf, maar als er iets misgaat geven ze niet thuis.

Enkel een kvk is geen garantie maar het is wel een stukje informatie die verdere correlatie met andere gegevens mogelijk maakt.

GEEN contactgegevens is wat mij betreft een no-go.

Ik zie namelijk geen enkele reden waarom een legaal bedrijf dat ter goede trouw is geen contactgegevens zou willen overleggen.

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

Ledsee (was van Niels Woelders, ex. samenkopen.net. Weet niet of dat nog zo is), was in het verleden toch wel betrouwbaar, hoor...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ledsee.com is voortgevloeid uit het vroegere Samenkopen.net. Een zekere Niels verkocht toen spullen. Hij was een Nederlander die in China werkzaam was.
Ik heb toen meerdere malen bij hem bested en kreeg altijd de goederen. Een constante was de slechte communicatie. Naderhand heeft enkele medewerkers gevonden die het communicatieve van hem overnamen.
Ik heb geen weet dat er ooit iemand zijn goederen nooit heeft gekregen.
Je geeft aan dat je besteld hebt op 8 November. Ik denk dat je beter wacht tot het einde van het jaar alvorens je ongerust te maken. Levertijden vanuit China kunnen aardig oplopen.

De jacht is mooier dan de vangst....

Ps: ik heb met paypal betaald...

Danny

Op 28 november 2017 12:27:16 schreef Bedmylle:
Ps: ik heb met paypal betaald...

Danny

Dan zou ik de procedure betwiste betaling starten, daar moet je namelijk niet te lang mee wachten, het geld op een PayPal account staat immers maar beperkt vast. PayPal gaat dan om opheldering vragen aan de account eigenaar. Het argument dat het normaal is dat een leverancier 20 dagen niets van zich laat horen want CHINA is natuurlijk onzin. Een beetje leverancier houdt zijn klanten op de hoogte van de status van verzending o.a. door een bericht te versturen dat er goederen zijn verzonden met een eventueel traceernummer. Het is gewoon een kwestie van efficiency, het is namelijk logisch dat mensen gaan vragen waar producten blijven als je niets van je laat horen en dat geeft dan weer een hoop communicatie werkdruk. Dus wie verstandig is en niet een hele mailbox vol vragen van klanten wil beantwoorden zorgt voor een adequaat systeem van order opvolging, de Chinezen begrijpen dat ook hoor!

This is the world we know best, the world of madness
Arco

Special Member

Die 20 dagen is nog niet om verontrust te worden. Uit China kan max. wel tot 60 dagen oplopen.
E.e.a. afhankelijk van de verzendwijze, locatie, douane, en eventuele feestdagen. (daar hebben ze er heeel veel van... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Paypal: Mooi, even aan de bel trekken want dan kunnen zij een verzendbewijsje opvragen.

60 dagen wachten is prima, maar een verzendstatus of antwoord moet toch wel lukken binnen een week. In geval van crisis en chaos kan je ook nog iets op je website zetten.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

8 november is nog altijd ruim binnen de Chinese levertijden. Een bestelling van 2 november heb ik 22 november ontvangen. Een bestelling van 9 november is nog onderweg. 11 november is ook nog onderweg. Soms is het hier op iets meer als een week. Soms duurt het 4 weken.

Als ledsee nog steeds van Niels is, zou ik niet panikeren. Soms zijn de acties een groter succes als verwacht. Iedereen mailen vraagt dan alleen extra tijd, die hij liever in het verzenden en verpakken steekt.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

ledsee is nog steeds van niels, ik heb ook wel eens lang moeten wachten, maar het kwam altijd aan,
Zelfs in Noorwegen

ALS niels nog steeds aan het roer staat daar, dan is het vrij normaal dat ie soms weken slecht bereikbaar is. Tenminste dat ik ook mijn ervaring.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
benleentje

Golden Member

Ik heb geen weet dat er ooit iemand zijn goederen nooit heeft gekregen.

IK wel en nog wel voor 175,- en totaal geen reactie.
Het was ook een foutje van post.nl. Die hebben noot een niet bezorgd briefje in de bus gegooid en doen naderhand je niet nog eens informeren. Toen ging het natuurlijk een keer terug naar China en daar staat het nog steeds.
Ik had al vele malen gevraagd aan Niels waar mijn pakketje was en eenmaal het terug was gekomen reageerde hij 1 keer. Ik vroeg nog bij te betalen voor een extra zending maar wacht nog steeds op antwoord. En dat verzoek is toen eerst wekelijks en daarna dagelijks gedaan.

Dus voor mij nooit meer ledsee.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Dok

Golden Member

Dit halve zool heeft dit ding besteld, heb ik nodig voor het bouwen van een half automaat( AKA CO2 lasdinges)
Ik wacht het wel lekker af, zal wel goed komen..

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Ik begrijp niet waar dat halve zool op slaat, dat ding wat je aangeeft is wel wat je besteld hebt en je wacht gewoon de leveringstermijn af, wat is er dan nog een halve zool?

Op 28 november 2017 21:20:54 schreef benleentje:

Dus voor mij nooit meer ledsee.

En gelijk heb je!
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen het op dit forum heel normaal vinden dat een leverancier gewoon NIETS van zich laat horen. Een leverancier die niet communiceert is gewoon een waardeloze leverancier. Kennelijk vind deze Niels het totaal niet belangrijk om klanten op de hoogte te houden of vragen te beantwoorden. Hoe belangrijk denk jij dan dat hij zijn klanten vind?

This is the world we know best, the world of madness
Dok

Golden Member

Op 29 november 2017 05:36:28 schreef rwk:
Ik begrijp niet waar dat halve zool op slaat, dat ding wat je aangeeft is wel wat je besteld hebt en je wacht gewoon de leveringstermijn af, wat is er dan nog een halve zool?

Ik bedoel dat niet zo lomp als ik het schrijf, ik had ook kunnen zeggen 'dit aapje'
Maar goed, heb wel vaker bij Niels gekocht en het is altijd goed gekomen.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Vandaag stond ook op Teletekst, ja ik kijk daar nog naar, dat POSTNL weer eens vertraging heeft in het bezorgen en dan met name de pakketjes uit China.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Pfff... als de douane nou eens goed zijn werk zou gaan doen dan zou de helft van die pakketjes nooit aankomen zonder aanslag :P

This is the world we know best, the world of madness