drill-aid werkt niet meer in Eagle 7.7?

De laatste keer dat ik drill-aid gebruikte was in versie 5 van Eagle.
Vandaag in Eagle 7.7 valt het me op dat de eilandjes die drill-aid maakt alleen zichtbaar zijn als je ze naast een baan of eilandje sleept.

Doe ik iets verkeerd?
Is er een work around?

http://hennep.xs4all.nl/elec/eagle-drill-aid-thumb.png

reading can seriously damage your ignorance

Er staat nog een layer aan die dat vierkantje met kruisje tekent.
Hierdoor zie je de drill-aid niet meer, het kruisje vult het drill gaatje weer waardoor het onzichtbaar wordt.

Ik zou zo niet weten welke layer het is waar die vierkantjes opstaan. Zou bijna zeggen de holes layer 45, maar daar zijn de kruisjes niet zo dik.
Probeer gewoon eens layer voor layer uit te zetten en kijk dan wanneer ze verdwijnen.

edit: Volgens mij moet je de 51-tDocu layer uitzetten.

Als het bij een CAM export mis gaat, kijk dan even na welke lagen meegenomen worden bij het exporteren.
Standaard zal dat iets zijn zoals bottom/pads/vias/dim:

Maar allicht staan de extra rondjes op een andere laag. Ook bij printen moet deze laag aan staan.

Ik heb het ondertussen werkend gekregen, na uren prutsen. Dat ging niet zonder scripts aan te passen.

Met de .cam geef je de layers bottom, pads, vias en layer 116 op. layer
116 wordt door drill-aid toegevoegd en die zie je pas als je helemaal naar onderen scrolled.

Om de een of andere reden worden drill-aid rondjes niet getoond in de print, als je de .cam opstart. Als de .cam vanuit een .ulp start gebeurt dat wel maar dan heb je een vreselijke resolutie van 75 dpi.
Ook kreeg ik een aantal keren gekleurde banen omdat het vinkje monochroom niet aanstond.

Ondertussen heb ik het script cam2image.ulp aangepast en staat er:

code:


int    sel_monochrome = 1; // was 0

en

code:


int    Resolution = 600; // was 75

Ik weet niet of het de juiste weg is maar ik krijg een layout te zien zoals ik hem wil hebben.

reading can seriously damage your ignorance