Relatie tussen philips TV modelnaam/nummer & Chassis

vergeten

Golden Member

Philips TV model: 32PF9968/10 heeft een chassis LC7.1E LA

Hoe kom ik nou te weten wat een ander willekeurig philips model TV voor chassisnaam heeft?
Het mooiste is natuurlijk een lijst met zowel oude(re) als nieuwe(re) modellen. Of een internet site waar die relatie te vinden is.
Ik wordt nogal in verwarring gebracht als ik bij 2 verschillende chassis hetzelfde model zie staan.(zie plaatjes)
Natuurlijk heb ik al gezocht maar (nog)niet gevonden, waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoekwoorden.

[Bericht gewijzigd door vergeten op 30 november 2017 21:18:20 (16%)]

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, en toch wordt het wel eens anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Model number survey of MNS geeft modellen tot iets van 2004, jouw toestel is van iets van 2006 dus komt daar al niet meer in voor. Modernere toestellen stonden per kwartaal (4e was een jaaroverzicht) in overzichten, daar ben ik de naam even van kwijt. Die overzichten zijn opgevolgd door de combinatie van chassis en styling documentatie en als opzoeksysteem nog online beschikbaar (Philips abo of voor de onafhankelijke reparateur een Euras abo). In de chassisdocumentatie staat vanaf het vervallen van de kwartaaloverzichten ook vaak een lijstje met types. Meestal vind je het chassis wel door je favoriete zoekmachine erop los te laten. Ik houd zelf tabellen bij van alles wat ik tegenkom, maar dat is dus niet zo compleet.

P.S. Het plaatje dat je aanhaalt klopt ergens niet. De docu is voor het LC7.1E chassis maar het plaatje zegt dat er in jouw model een blowjob basic jaguar BJ3.0E chassis zit. Ik vermoed dat LC7.1 voor modellen van 2007 was, dus het zou opzich kunnen dat er in de 23PF9968/10 nooit een LC7.1E chassis gebruikt is. Ook halen ze LC7.1 en LC7.5 doorelkaar in de documentatie. Heb je daadwerkelijk een toestel in handen of was het jouw interpretatie van de docu?

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Maarten, dat valt me van je tegen >:)
Maar toch wel knap dat je die documentatie allemaal uit je hoofd weet :)
Ik ben nooit verder gekomen dan tv's met een ouderwetse beeldbuis..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

De kwartaal overzichten waren de Product Surveys.
Het plaatje met 32PF9968 in de manual is een voorbeeld om uit te leggen hoe een alternatieve Bill Of Material te onderscheiden is. Vaak werd er gedurende productie een wijziging in de TV aangebracht waardoor er andere onderdelen gebruikt werden, of een ander display panel type bijvoorbeeld.

Voor zover ik weet wordt er tegenwoordig geen lijst meer gepubliceerd waarin de modelnummer<>chassis relatie weergegeven wordt.

Groeten, Ron.

Het achtervoegsel H/XX zegt iets over het landnummer waarvoor het toestel geschikt is. Een toestel dat gemaakt is voor de Nederlandse markt heeft H/12 en voor andere landen is het achtervoegsel afwijkend. Het gebruikte chassis heeft dan wel dezelfde codering maar kan qua opties afwijken.

Een toestel voor (exclusief) de Nederlandse markt zou /03 hebben. /12 is voor continental Europa. Voor TV zijn naast /12 nog /05 voor UK en Ierland, /88 voor zuid Europa en /60 voor Rusland in gebruik (een paar locale uitzonderingen daargelaten weer, natuurlijk).
Daarbij staat sinds een aantal jaren de H in jouw voorbeeld H/XX niet meer op die plaats maar in de prefix PFH of PUH.

Groeten, Ron.

vergeten

Golden Member

Op 30 november 2017 21:19:11 schreef maartenbakker:
Heb je daadwerkelijk een toestel in handen of was het jouw interpretatie van de docu?[bijlage]

Nee geen toestel hier in handen.
De plaatjes komen uit 2 verschillende service manuals die gemeen hebben dat hetzelfde type plaatje erin staat vermeld.
Misschien is het gewoon een voorbeeldplaatje die 32PF9968/10, realiseer ik me nu, en staat het in meer manuals afgebeeld.
Zou het dan door de makers worden gebruikt als Copy Past, altijd feest in meerdere manuals?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, en toch wordt het wel eens anders begrepen.