Hoofdtelefoon monitor module

Ik wil een toestel maken waarmee ja phono/line signalen kunt aftakken en kan voorbeluisteren.

Het heeft volgende ingangen:
2x line in L+R RCA connectors
2x phono in L+R RCA connectors

Het heeft volgende uitgangen:
2x line out L+R RCA connectors
2x phono out L+R RCA connectors

Dan heb je nog de TRS uitgang voor de hoofdtelefoon + potentiometer voor volume regeling + switch om ingang te selecteren (2 polig, 4standen)

Met een simpel tekenprogramma heb ik een schema gemaakt.

Wat het mij moeilijk maakt, is de voeding voor de opamps. Ik wil alles kunnen voeden met een 9VDC adapter (of een 9V batterij). Is dat mogelijk?

Schema zit in bijlage.

Alle tips welkom.

mel

Golden Member

Het simpelste is gewoon 2 batterijen nemen.
En zet een weerstandje tussen de in -en uitgangen van de chinchpluggen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Waarvoor dient dat weerstandje juist?
Verzwakt dit het signaal naar de outputs niet?

mel

Golden Member

Het zorgt voor een beetje scheiding tussen in en uitgang, zodat wanneer je de uitgang kortsluit, je toch nog een beetje signaal overhoud.
En veel zal het niet verzwakken denk ik, de lijnsignalen zijn best wel aan de forse kant.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Schakeling trekt tegen de 100 mA. Tamelijk veel voor een 9V Blok. Is binnen een paar uur leeg.

Ok, geen batterijen dan. Wat is de beste manier om met een DC adapter + en - spanning te hebben voor opamps? Wat is de minimale benodigde spanningvan opamps?

Je hebt een AC adapter nodig om uit een enkele AC spanning een dubbele DC voeding te maken.

http://sound.whsites.net/project05.htm

Oude modem 15VAC 1 ampere Adapters zijn ideaal.

9 VAC voedingen zie je ook veel voor muziekfrutsels van o.a. Roland.

Aangenomen dat er nog een MD ingang parrallel staat belast je het element nu wel dubbel.
Hoe dat precies uitpakt is moeilijk te voorspellen, en het gaat hier naar mijn inschatting niet over hifi, maar voor de eenvoud zou ik er voor kiezen daar alleen een weerstandje van 1M naar gnd te plaatsen.
De stopweerstandjes zijn niet nodig, de opamps zien geen capacitieve last.

Ik zou ook liever een normale dual opamp kiezen, bijvoorbeeld een 5532. Daar is meer keus in. Er zijn ook opamps die direct een (32 Ohm) koptelefoon aan kunnen drijven, zie het hele cmoy-gebeuren. Scheelt weer een boel componenten.
Met een beetje aandacht, mn voor het verbruik van de referentie (b.v. via een TLE2426) moet dat wel vele uren op een 9V blokje kunnen draaien.

Dus een 230V AC naar 9V (of 12V) DC adapter kan ik niet gebruiken voor mijn toepassing?

Welke stopweerstanden bedoel je?

Er zijn veel dingen die ik niet volg hierboven, dus ik zal veel stomme vragen stellen..