repareren bedrading e-bikedisplay

Dag allen,

Mijn e-bikedisplay gaf regelmatig een storing, en na wat heen en weer draaien aan de kabel deed hij het soms weer wel. Ik heb de boel opengeschroefd, en wat ik al dacht, de bedrading zat nauwelijks nog vast. Nu wil ik dat zelf repareren, alleen ik weet niet welke draad aan welk puntje op de printplaat gesoldeerd moet worden. Wie kan mij daarbij helpen? Het gaat om het Gazelle XT-display van een Fuente Innergy. https://i.imgur.com/LdMswnj.jpg

Kortom, waar hoort:
- rood?
- wit?
- blauw?

In ieder geval aan 2 en 3 heeft wat vastgezeten. Ik vermoed ook 1 maar daar zie ik geen restantdraden. Alvast bedankt voor de hulp :)

Maak even een goeie foto met veel licht (liefst daglicht in het raamkozijn) van beide kanten en met beide foto's dezelfde kant onder.

Van de IC-tjes kan vast herleiden wat de voedingspinnen zijn, dan weet je waar je rood aan moet sluiten (waarschijnlijk is de de 'plus', heb je de spanning op rood gemeten?)

Blauw en wit zijn waarschijnlijk datalijnen, daar kan je van gokken dat je ze straffeloos kan wisselen. (Of het dan werkt is vraag twee). Heb je iets gemeten op die lijnen? Kan je herleiden waar ze vandaag komen?

Tidak Ada

Golden Member

Fotofoppen gaat ook ;)

Maar een iets groter formaat (800×800 pix) is beter...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zal vandaag een nieuwe foto maken!

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.