Transformator voor sealapparaat

@Lambiek: Check! Niet goed genoeg gekeken, zoals je gewoonlijk de ground onder tekent, las ik de transformator automatisch van links naar rechts.

Het lijkt me goed mogelijk dat het element van de TS een laagje olie had ter bescherming of voor het verwerken, en dat een beetje rook de eerste keer normaal is. Dat is niet helemaal ongebruikelijk geloof ik, maar ik zou het wel checken bij de verkoper voordat je iets probeert.

Waarom koop je zoiets zonder na te denken over het aansluiten ervan? Wat heeft de verkoper je voor informatie?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 3 februari 2019 18:37:14 schreef SparkyGSX:
310W voor 200mm geeft 1550W/m. Als we, bij gebrek aan betere informatie, aannemen dat de TS hetzelfde vermogen per meter nodig heeft, zou zijn balk van 1.1m op 1709W uitkomen. Met 1.5 ohm is dat 33.7A bij 50V.

Een echte beun oplossing zou kunnen zijn om 4 dikke ATX voedingen in serie te zetten (met van minimaal 3 voedingen de aarde onderbroken), met anti-parallel aan elke voeding een dikke diode om te voorkomen dat ze direct stuk gaan als er één uit gaat vanwege een beveiliging of zo. Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar het zou kunnen werken.

Of een oude voeding van een router. Die dingen doen ook enorme vermogens. De voedingen van de Cisco 6500 serie doen geloof bij de zwaarte variant (8700w versie) 200A bij 42V...

Op radiomarkten zie je dat spul ook wel liggen.

het enige wat hij weet is 230volt 50hz 40ampere

Lijkt me sterk; 230V en 40A is ruim 9kW. Die 1.5 ohm zou nog wel eens kunnen veranderen met de temperatuur, dus daar kunnen we niet heel veel mee, bij nader inzien.

Heb je een link naar de website/advertentie waar hij gekocht is?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
GJ_

Moderator

Sealen met 40A heb ik nog nooit gezien. En ik heb wat sealbalken gezien.

Tidak Ada

Golden Member

Zou het geen 4.0A kunnen zijn? Dat is 880W (eh... VA). Lijkt me realistischer....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

zou kunnen mijn zoon kan die site niet meer te pakken krijgen, die diode hoe zwaar moet die zijn

hallo ik wou jullie allemaal bedanken voor het mee denken over de sealenbank
mijn zoon heeft een nieuwe sealenbank besteld.ook namens mijn zoon hartelijk bedankt.