samsung ue40F7000 start niet meer op

Ik zou eens proberen om de led verlichting naar het panel uit te schakelen door de voedingskabel los te nemen en kijken dan of de tv wel opstart OF juist de kabel naar het mainboard los te nemen, als dan de achtergrondled verlichting in het panel gaat branden is er een defect op het mainboard.

*hier heb ik geen app voor nodig

Hallo Bart,
Heb het paneel als losgemaakt maar geen verandering, mainboard kan ik niet loskoppelen omdat de startknop hierop aangesloten is om de tv op te starten.

kan inderdaad van de voeding komen,
maar helaas geen ervaring met die voeding, sorry

mainboard loskoppelen resulteert meestal in backlight aan.

Bedoel je dan de tv opstarten en dan het mainboard loskoppelen (de on/off knop is aangesloten op het mainboard en niet op het power board)?

apkay

Golden Member

smd bedoeld de kabel losnemen.
kabel loopt van maimboard naar backlicht print.

groeten van apkay.

Bedoel je de kabel van mainboard naar Tcon, dit geeft ook geen verandering.

De kabel tussen het mainboard en de voeding los maken, de backlight moet dan aangaan ook zonder de "aan" knop. De sturing voor de backlight is bij deze voeding "hoog" en wordt "laag" gemaakt door het mainboard. Met andere woorden moet je backlight krijgen als het mainboard niet aangesloten zit op de voeding.

Bedankt voor de info,dat wist ik niet, dat ga ik deze avond eens proberen en hou je op de hoogte.

De aan uit navigatieknop kan je uit de kap klikken en dan kan je hem zonder kap aanzetten.

*hier heb ik geen app voor nodig

moest je de voeding nodig hebben ?ik heb ze nieuw liggen

Heb net de kabel van het mainboard losgemaakt en de backlight gaat aan.

Bij de f7000 is het vaak de voeding die defect gaat, de voeding gaat dan de heletijd klikken of het samsung logo komt heel kortstondig op het scherm.

[Bericht gewijzigd door Pringels op dinsdag 19 december 2017 16:45:54 (48%)

Pringels, Weet je ook waar het defect ongeveer kan zitten of wat ik nog kan testen?

joe-joe, als ik de voeding niet gemaakt krijg heb ik wel interesse in de voeding.

Op 19 december 2017 20:20:04 schreef Gunther76:
Pringels, Weet je ook waar het defect ongeveer kan zitten of wat ik nog kan testen?

joe-joe, als ik de voeding niet gemaakt krijg heb ik wel interesse in de voeding.

Hey, wij vervangen meteen de complete voedingsprint omdat deze ook niet veel kost.

[Bericht gewijzigd door Pringels op woensdag 20 december 2017 10:00:26 (13%)

Kans is wel aanwezig dat het in je mainboard zit nu de voeding wel aan gaat , tenminste de backlight. JE moet even meten of je de standby voeding hebt, op de voeding want daarmee wordt het mainboard gestuurd en als je die niet hebt is de standby/voedings ic kapot op de voeding en die kan je wel vervangen eventueel vorodat je een hele nieue voeding bestelt. De spanningen staan vaak vermeld op de print en de pinnen. Typisch 3,3 en 5 volt geloof ik. Als je die niet hebt is het ic kapot en wat eromheen zit, diode en of optocoupler dan ook vervangen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Ik heb de spanningen gemeten op de connector die van de voeding loopt naar de main pcb:

pin1: 12.7V
pin2: 12.7V
pin3: 12.7V
pin4: 0.97V
pin5: 2.9V
pin6: 0.97V
pin7: 2.9V
pin8: 0.96V
pin9: gnd
pin10: 0.97V
pin11: 12.7V
pin12: 12.7V
pin13: 12.7V
pin14: 12.7V
pin15: 12.7V
pin16: 72mV
pin17: 12.7V
pin18: gnd
pin19: gnd
pin20: gnd
pin21: 5.3V
pin22: 5.3V
pin23: 5.3V
pin24: 3.3V

foto met beschrijving van de signalen op de connector is bijgevoegd.

mainboard is de BN94-06860D heeft iemand hier soms het schema van?

Ben nu nog wat verder aan het meten op de voeding en de spanning voor de gelijkrichter is 226VAC en na de gelijkrichter is maar 222VDC, dit zou toch een 300VDC moeten zijn of ben ik hier verkeerd?

dat ben ik volledig met je eens en de pre conditioner moet er zo'n 400V van maken, ik vermoed dus de primaire buffer elco...

De elco stond nog achter een diode, op de elco zat 388vdc dus dit is dan toch in orde ,jammer zal nog wat verder moeten zoeken.

Tv werkt terug dankzij een nieuw mainboard van joe-joe, bedankt !!!

Beste Joe-Joe

Ik heb hier zelfde tv met zelfde klacht tv gaat aan logo te zien onderin scherm groene balk te zien led knippert 2 keer dan gaat de tv uit. zou dat ook te maken hebben met mainbord.ik heb in de form gelezen dat je mainbord voor deze tv nog hebt liggen mijn vraag is heb je er nog 1 en wat kost het'.

Ik heb de kabel die van voeding naar mainboard gaat er af gehaald blacklight
gaat aan.

[Bericht gewijzigd door faissal op donderdag 1 maart 2018 16:21:51 (13%)

Op 19 december 2017 12:51:49 schreef joe-joe:
moest je de voeding nodig hebben ?ik heb ze nieuw liggen

beste joe-joe, vermoed dat mijn mainboard ook kapot is. het is een samsung ue40es7000 het mainboard is bn94-06023j, heb je deze ook?

heb de 6023 j ,stuur maar een PB