Beeld blijft zwart LG 47LN5778

Hi allemaal,

Ik heb een LG smart tv 47LN5778, bijna 4 jaar oud. Als ik de tv aanzet zie ik de LG logo aan het begin heel even verschijnen, daarna blijft het beeld zwart, geluid doet het wel.

Iemand enig idee wat het probleem is, en of dit veel gaat kosten? Ik weet dat de fabrieksgarantie maar 2 jaar was, dus veel heb ik er niet aan, ik vind het wel zonde dat zo een dure TV maar 4 jaar mee gaat.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bekend fenomeen bij deze modellen, de backlight schakeld uit omdat er 1 of meerdere ledjes in defect zijn. Complete set vervangen en de backlight terug stellen in het menu van 100 naar ongeveer 60.

Je kan ook een brief schrijven naar LG en verlengde garantie opeisen omdat een tv toch wel min. 5 jaar mag meegaan. Dit kan je ook in consumentenrecht soms opeisen of doe het via een consumenten programma, zodat ze er niet mee wegkomen. Want de led tv;s gaan nu eenmaal veel sneller stuk doordat de ledstrips in serie staan ipv apart zals vroeger met ccfl lampen in de schermen. De kans op uitval is nu veeel groter, net als een kerstboomverlichting, als er maar een ledje uitvalt is het hele scherm vaak meteen zwart!! En repareren is lastig met grote kans op breuk van het lcd scherm tijden openmaken, is nl zeeeeeer dun en extreem breekbaar.

*hier heb ik geen app voor nodig