Philips Smart tv 47pfl7008 gaat niet meer aan

Ik heb het volgende probleem en heb hier het forum al wel afgezocht maar kan deze storing nog niet ontdekken

Ik heb deze tv als defect overgenomen ,men vertelde dat het standby wel reageerde maar de tv niet aan ging
Eenmaal thuis eerst maar eens gekeken wat hij nu wel en niet deed
Tot mijn verbazing kreeg ik beeld met allemaal strepen (zie foto 1 )
Hierna de tv uitgezet en weer aan en hij startte op ,wel wat traag want duurde toch wel even
Wel kon je hem alleen maar aanzetten met het knopje aan de achterkant de afstandsbediening wil nergens op reageren
Had er de playstation op aangesloten en bleef gewoon werken
Totdat ik de tv uit zette nu wil hij dus niet meer aan

Zou dit nu in de voeding zitten of het moederbord alhoewel ik door de strepen bij de eerste opstart ook aan de t-con zou kunnen denken
Hoop dat iemand wat ervaring hier in heb en mij iets meer op weg kan en wil helpen

Ik doe dit dus als hobby heb wel wat ervaring met solderen en ben (sinds kort) in het bezit van een multimeter en ben bezig om te leren hoe te meten

alvast bedankt

Zeer verstandige aankoop, maar niet heus. Een QFU1.2E is een slecht toestel om te hebben en ook om te herstellen, bijna altijd geeft het mainboard problemen. Koeling is een issue waardoor de processor om zeep gaat.
Het was verstandiger geweest om voor de aankoop eens te Googlen op dit model dan was je veel fouten tegen gekomen maar weinig oplossingen.

Ook een lekker uitgerookt exemplaar trouwens. Met William eens, een prut toestel wat betreft mainboarden!!.

Oke duidelijk dus ,gelukkig heeft dit toestel mij niet veel gekost
Maar als ik het zo begrijpt zou hij met een nieuw mainboord weer moeten werken
Is er hier toevallig iemand die deze nog heb liggen en ik die kan overnemen

maartenbakker

Golden Member

Logischerwijs lijken die borden me schaars. Zou de chip zelf stukgaan of gaat hij alleen maar loszitten (BGA)?

Wat is het nummer op het kleine barcodestickertje bovenaan foto 3? Is net niet te lezen helaas, en dat ga je nodig hebben bij zoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 23 december 2017 01:36:34 (38%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 december 2017 19:23:55 schreef frans66:
Oke duidelijk dus ,gelukkig heeft dit toestel mij niet veel gekost
Maar als ik het zo begrijpt zou hij met een nieuw mainboord weer moeten werken
Is er hier toevallig iemand die deze nog heb liggen en ik die kan overnemen

Nieuw bestaan die mainboarden al geruime tijd niet meer, alles wat aangeboden wordt is tweedehands of refurbished met een zeer grote kans op de nodige problemen.

Beroerde mainboards inderdaad, ook de voedingen zijn troep.

Mijn schoonouders hebben jaren geleden zo'n toestel gehad. Tijdens de garantie een nieuw mainboard ingegaan, na de garantie nog een keer een nieuwe en daarna nog eens de voeding moeten reviseren. Na ongeveer 4 jaar is hij naar de stort gegaan afgelopen augustus.