Whirlpool Indiana 1400 wasmachine start niet meer

De symptomen :
als men na het kiezen van een wasprogramma op de "start" knop drukt, schiet het ledje boven de "start selectie uren" (uitgesteld wassen) aan en gaat het 12uurs ledje ook branden.

De processor denkt duidelijk dat ik op de "start selectie uren" knop heb gedrukt. voor de hand liggende dingen gedaan, reset, spanning eraf/erop enz.

Helpt allemaal niet, dus computer eruit gehaald.
Optisch niets aan de hand. (lijkt mij) dus om vocht uit te sluiten gewassen in (schone) methylalcohol, heb hier geen ipa ter beschikking. en daarna op de kachel laten uitdampen.

Mocht niet baten, symptomen blijven.

Ik kan niet anders dan vaststellen dat het geen sensor ergens is. of een contactje los ergens.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt ? suggesties ?

maakt het uitgesteld wassen knopje geen contact? meet dus door ook al druk je er niet op?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Laat anders de tijd 12 uur aflopen. Wil weleens voorkomen dat er een Eeprom verwarring is.

@testman: Helaas. Het leek zo logisch maar de knoppen doen precies wat ze moeten doen.

@smd: zou wel willen, maar om de tijd te laten beginnen moet men op "start" drukken. En die doet nu net alsof hij dat niet is....

Zet die in testmode: https://www.youtube.com/watch?v=fuXDWtIgEHY
Dit zou je eigenlijk altijd moeten doen voor je een machine opendraait. Voor zover het toestel hierover beschikt natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door rdonne op dinsdag 26 december 2017 16:51:42 (50%)

dan is module programmering kwijt of corrupt.