E-sigaret Isolatie heater

Hij bedoelt misschien schroefcontact ?
Ik ben helemaal niet vertrouwd met die dingen maar het lijkt erop dat de twee weerstanddraadjes parallel staan met de rand als een soort massa en het centercontact als tweede elektrode. kan dit kloppen ?

[Bericht gewijzigd door Wim P. op donderdag 28 december 2017 13:44:15 (73%)

Zal wel Belgisch (Koeterwaals dus, hehe) voor "paal" zijn. In dit geval de bus waar het boutje in gedraaid zit.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik ben geen belg, maar vind het lastig zoiets goed uit te leggen. Daarbij was de sigaret nog in gebruik.

Heb nu een paar foto's gemaakt waarmee het hopelijk wat duidelijker wordt.

Het gaat om het gedeelte waar de zwarte krimpkous om zit, dat is de positief en de andere de negatieve.

Voorheen zat hier hars tussen maar dat is kapot gegaan waardoor er sluiting ontstond.

[Bericht gewijzigd door sjaaksjoffel op zaterdag 30 december 2017 23:39:47 (19%)

mvdk

Golden Member

Bij een automaterialenzaak vragen naar de kleinste tweecomponenten reparatieset? Vroeger, heel lang geleden hadden ze van die setjes van twee tubes die je bij mekaar moest knijpen, en dan mengen. Is iets dikker spul dan vulhars, maar is eigenlijk hetzelfde.

Kijk je wel uit dat je geen stoffen uit je hars gaat inademen? Ik heb geen idee hoe zo'n sigaret werkt en hoe heet het daar wordt, maar ik vraag me af of je geen last krijgt met de stoffen van de hars in het mengsel wat verdampt wordt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
mvdk

Golden Member

Pottenbakkersklei? Misschien?

stukje van die zwarte/witte/rode hittebestendige isolatiekous met glasvezel?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Siliconenslang i.p.v. krimpkous? Silicone is hittebestendig en niet slecht voor de gezondheid.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
evdweele

Overleden

  1. Er bestaan keramische kralen speciaal voor isolatie van hete gloeidraden. Misschien uit een afgedankt fornuis of kookplaat te halen.

  2. Een passend rondje uit een keramische wandtegel knippen/vijlen/schuren en er een gaatje in boren met een boortje dat geschikt is voor glas.
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Voor hete omgeving wordt ook vaak glasvezelkous toegepast als isolatie.
bv
http://www.techflex.nl/extreem-temp-c-44.html?zenid=rv8kddmcumctr8hdit…

[Bericht gewijzigd door rwk op zondag 31 december 2017 01:41:16 (40%)

maartenbakker

Golden Member

Als er kans bestaat dat je het binnenkrijgt: geen glasvezel gebruiken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

En er 200 % zeker van zijn dat elektrisch alles in orde is.
Want je wil vast niet dat er iets met de accu gebeurd als je de sigaret in je mond hebt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Redelijk thuis in de e-sigaret techniek adviseer ik om het deck weg te gooien en voor een paar Euro een nieuwe te kopen. Veel te veel kans op inademing van giftige stoffen of gevaarlijke vezels.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een gereguleerde Mod. Deze beschermen tegen kortsluiting, overbelasting, te Hooge en lage ohm's waardes van de coils.

Een nieuw dèk heb ik ondertussen al gekocht, maar ik vindt het altijd jammer om iets zomaar weg te gooien. De post wordt wel warm (coils kunnen tot 300 graden gaan)

Silicone ga ik eens gebruiken. Als is het maar dat ik het dek kan gebruiken voor nieuwe creaties te testen.

Bij een automaterialenzaak vragen naar de kleinste tweecomponenten reparatieset? Vroeger, heel lang geleden hadden ze van die setjes van twee tubes die je bij mekaar moest knijpen, en dan mengen. Is iets dikker spul dan vulhars, maar is eigenlijk hetzelfde.

Je bedoelt hier araldiet of twee componenten lijm. Dat is fantastisch spul. Zeer goede isolerende eigenschappen. De metaal versie ervan kun je zagen, tappen, vijlen. Wel eens een reparatie van een gescheurde kop van een automotor gezien. Dat had jaren en jaren gezeten en was nog niet stuk toen de auto om andere redenen op de sloop terecht kwam.

Ik denk alleen dat je beter een normale sigaret kunt gaan roken dan dat je dit soort van kunstof zooi gaat oproken.

Het schijnt dat in Rusland in de slechte tijd groepen jongelui ook van alles opsnoven en rookten. Diesel, hydraulische vloeistoffen lijm enz. Gewoon om de pijn, koude en andere narigheid niet te hoeven voelen. Ik heb begrepen dat die mensen niet erg oud werden.

Ik heb overigens ook geen idee wat je hiermee "zelfbouw kop(rba deck)" bedoelt. Is dat gewoon zo'n sigaret ofzo? En post doe ik meestal in een brievenbus. Maar kun je die sigaretten dan ook zelf maken dan? Dwz zijn daar onderdelen van te koop dan?

pa3gws

Golden Member

Op 1 januari 2018 01:16:41 schreef sjaaksjoffel:
Als is het maar dat ik het dek kan gebruiken voor nieuwe creaties te testen.

Iets zegt mij dat gewoon een zware van Nelle beter is dan die zooi. ;-)
Maar goed heb je de link van @Arco bekeken?
Wees in hemelsnaam voorzichtig met die dingen gereguleerd of niet zodra je er aan gaat rommelen weet je niet wat er kan gebeuren.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 1 januari 2018 17:51:20 schreef pa3gws:
[...]
Iets zegt mij dat gewoon een zware van Nelle beter is dan die zooi. ;-)
Maar goed heb je de link van @Arco bekeken?
Wees in hemelsnaam voorzichtig met die dingen gereguleerd of niet zodra je er aan gaat rommelen weet je niet wat er kan gebeuren.

Veel weldenkende mensen vertrouwen het ‘gezond’ roken/dampen terecht niet. Er moet immers altijd wel iets zijn wat niet helemaal gezond is aan het inademen van verdampte olieen met smaakstof. Al zijn het stuk voor stuk olieen en smaakstoffen die wij ook dagelijks binnen kirjgen via ons voedsel.
Echter, tot op heden kan alleen de nicotine als schadelijk additief gevonden worden, terwijl veel ‘dampers’ weinig tot geen nicotine toevoeging dampen. En als de tientallen studies geloofd mag worden blijft er bij dampen verder niets in het lichaam achter en reageerd het lichaam ook niet ongezond op het nicotinevrij dampen van de geschikte olieen.
Sterker nog, een e-sigaret is technisch bijna het zelfde als een rookmachine voor toneel en disco, compleet met smaakjes/geurtjes. En deze produceren zeker ook geen gevaarlijke dampen voor de omgeving,

Ik kan mij daarom alleen voorstellen dat de tabakslobby er alles aan zal doen om dampen in een kwaad daglicht te zetten met berichten die misschien soms de halve waarheid vertellen. Het is immers alleen hun industrie welke te lijden heeft onder het dampen.

Met exploderende e-sigaretten is het net als met mobiele telefoons. Het zijn bijna altijd de goedekope immitatie accu’s die voor ellende zorgen. Een goed merk e-sigaret accu is omgeven met beveiligingstechniek en de accu zelf is vaak van LG, Sony, of Samsung.

pa3gws

Golden Member

We kunnen hier natuurlijk heel lang over discuteren en hopeloos of topic gaan.
Ik ben er al 18 jaar mee gestopt maar roken doe je met tabak of gewoon helemaal niet. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Veel weldenkende mensen vertrouwen het ‘gezond’ roken/dampen terecht niet. Er moet immers altijd wel iets zijn wat niet helemaal gezond is aan het inademen van verdampte olieen met smaakstof. Al zijn het stuk voor stuk olieen en smaakstoffen die wij ook dagelijks binnen kirjgen via ons voedsel.
Echter, tot op heden kan alleen de nicotine als schadelijk additief gevonden worden, terwijl veel ‘dampers’ weinig tot geen nicotine toevoeging dampen.

Of iemand rookt moet hij zelf weten. Maar het maakt wel degelijk wat uit of je iets opeet of inademt. Een glas met legionella besmet water kun je opdrinken zonder ergens last van te krijgen. Ga je dat water echter lopen opsnuiven wordt je wel erg ziek en misschien zelfs dodelijk. Douchen met onbetrouwbaar water is om die reden ook niet ongevaarlijk.
Bovenstaand argument snijd om die reden geen hout.

En of die oliën wel of niet schadelijk zijn? Geen idee. Of het oproken van araldiet of andere lijmsoorten gezond is weet ik ook niet. Ik heb het nooit zelf onderzocht.
Maar ik ga het ook niet bij mezelf lopen onderzoeken. Voor mijn eigen gezondheid neem ik liever gewoon aan dat het oproken van de zelfgemaakte lijm en krimkous verbindingen in e sigaretten ongezond is.

Van veel chemische verbindingen is tegenwoordig door schade en schande wel goed bekend wat ze in het lichaam aanrichten bij inademing. Bij het verbranden van veel dingen zouden dit soort zeer schadelijke chemische verbindingen best wel eens kunnen ontstaan. Driehonderd graden is best hoog en bij die temperatuur gebeurt er meer dan allen maar verdampen. Er zullen dingen verbranden.

De discussie over hoe veilig een e sigaret is is niet zo boeiend. Ik vind het boeiender hoe veilig een zelfuitgevoerde reparatie met spullen zoals krimpkous lijm e.d. is.

maartenbakker

Golden Member

Op 1 januari 2018 18:09:58 schreef pa3gws:
Ik ben er al 18 jaar mee gestopt maar roken doe je met tabak of gewoon helemaal niet. :-p

Ik redeneer juist dat wat je dan ook rookt, juist geen tabak moet zijn. Nicotine is een waardeloze drug - je levert meer in dan je ervoor terugkrijgt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 1 januari 2018 20:49:54 schreef Ex-fietser:
[...]
De discussie over hoe veilig een e sigaret is is niet zo boeiend. Ik vind het boeiender hoe veilig een zelfuitgevoerde reparatie met spullen zoals krimpkous lijm e.d. is.

De vergelijking met Legionella en lijm snap ik maar is misschien wat scheef, echter ben ik het met je eens, wat nu onschadelijk lijkt kan later schadelijk bevonden worden, Iets uitgebreid en off-topic wilde ik aangeven dat men de vinger er nog niet op kan leggen.

On topic vind ik de keuze voor siliconen ook redelijk riskant, want bij ongewilde oververhitting kan het nooit gezond voor je zijn. Net als teflon, volgens mij komt daar blauwzuur vrij bij oververhitting, ook niet echt levensverlengend.
Dan zou ik eerder de kralendoos induiken en een mooi glazen kraaltje zoeken wat past.

Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar dampen, die uitwijzen dat het vele malen gezonder is dan roken. Maar effin daar gaat mijn vraag niet over.

Welke produkt heeft een hoge isolatie waarde en is bestand tegen hogere temperaturen.

evdweele

Overleden

Welke produkt heeft een hoge isolatie waarde en is bestand tegen hogere temperaturen.

Keramiek en glas.
Beide zijn volkomen onschadelijk als het wordt verhit zonder dat het smelt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

En zolang het geen nanodeeltjes afgeeft (glasvezel) want daar krijg je stoflongen van. Het moet dus om glas of keramiek uit 1 stuk of in de vorm van bijvoorbeeld kraaltjes gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."