12 Channel DC Remote Control Switch RF Transmitter

Ik heb ooit eens via samenkopen.net deze gekocht.:
http://www.carymart.com/12-channel-dc-remote-control-switch-rf-transmitter-receiver-12-control-modes-p-580.html

Nu ben ik weer met dat domotica begonnen en wilde deze weer eens gebruiken.
Alleen nu heb ik netjes de unit aangesloten op 12V-2A en in de afstandbediening een nieuwe batterij gedaan.
Nu zou deze reageren , ligt eraan welke transmitter je hebt, 500 meter of 1000 meter.
Alleen nu reageert hij pas als ik de antenne van de afstand bediening tegen de gekrulde antenne hou van de unit, dat is amper 3 cm, ga ik verder is het einde oefening dan ontvangt hij niets meer.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn en hoe zou ik dit opgelost kunnen krijgen?

Heel moeilijk als je niet kunt meten, laatstleden nog een 40MHz/FM nagezien en dat bleek niet zo vlot te verlopen als gedacht.

Aangezien je toch iets kunt ontvangen is volgens mij de zender nog goed, mits de batterijen ook goed zijn (meten!), nooit iets als vanzelfsprekend aannemen.

Zonder scoop is het gokken maar eerst de print eens goed nazien op mankementen.

LDmicro user.

als de DC voeding een stoorbron is kan dat ook de reden zijn, probeer een andere voeding.

echter de batterij in de AB lijkt me ook kanshebber. vooral die 23a 12V batterijen welke onder last inzakken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 7 januari 2018 09:17:04 schreef testman:
als de DC voeding een stoorbron is kan dat ook de reden zijn, probeer een andere voeding.

echter de batterij in de AB lijkt me ook kanshebber. vooral die 23a 12V batterijen welke onder last inzakken..

Nou de batterij van de AB denk ik niet dat dit de boosdoener is want mijn raspberry vangt dat signaal wel op van de AB.

De voeding zou misschien wel kunnen zijn , ga dat eens proberen, baat het niet schaad het niet zeg ik maar.

@MGP de print heb ik bekeken , zie niks vreemds eraan.

Wat ik wel op veel plaatsen tegenkom is dat ze melden dat die RF coil misschien iets bij gesteld moet worden, zou in de loop van de tijd kunnen veranderen.

Eerst wil ik eens een andere voeding testen, kijken wat die doet.

[update]
Voeding heb ik gewisseld maar geen verschil, helaas.

Dat spoeltje bijregelen kan ook maar dan heel voorzichtig.

Misschien wordt dat spoeltje beinvloed door die antenne of ander component dichtbij, ze worden heel makkelijk verstemd door vreemde objecten.

LDmicro user.

Is het wel een 12v uitvoering? Volgens de link hebben ze hem ook in 24v...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Op 7 januari 2018 12:13:02 schreef Arco:
Is het wel een 12v uitvoering? Volgens de link hebben ze hem ook in 24v...

Als ik het type nummer invul kom ik op 12v uit.