Soldeermasker in Sprint-Layout

Ik ben een printje aan het ontwerpen in Sprint-Layout.
Wanneer ik controleer hoe het soldeermasker eruit komt te zien, dan merk ik dat op sommige plaatsen sporen over SMD-padjes lopen.
In bijgevoegd plaatje is te zien wat ik bedoel.

De witte kleur is het masker, dit wordt dus een soldeervlakje. Het spoor zou er eigenlijk "onderdoor" moeten lopen. Hoe los ik dat op?

Het vreemde is dat het op sommige plaatsen wel goed gaat, terwijl ik geen idee heb wat ik daar anders heb gedaan.

Iemand een oplossing toevallig?

Hoe controleer je hoe de soldermask eruit ziet?
De beste manier is, het genereren van de gerber data en daar gaan kijken.
Zie je daar niets geks, dan gaat het ook goed gemaakt worden. Gebruik hier een third party viewer voor! Zoals Gerbv: http://gerbv.sourceforge.net/

Succes.
nonkel dw
Probeer eens om de spoortjes naar de pads op de pads te laten eindigen. Dus niet het spoor door laten lopen maar het als het ware opknippen, zodat het begin of einde van een spoor op de pad zelf uitkomt.
Aan de linkerkant in Sprint Layout is daar een knopje voor om dat te activeren.
Wanneer ik het extern bekijk lijkt het inderdaad wel goed te gaan!

Rob, het uiteinde van het spoortje is rond. Het gaat altijd een beetje uitsteken over het soldeereiland. Misschien niet erg maar toch... ;-)

[Bericht gewijzigd door EdwinA op 13 januari 2018 22:35:26 (31%)]

Het spoortje hoeft niet rond te zijn, dat kun je instellen. Maar los daarvan kun je het spoortje middenop het padje laten eindigen, zonder dat het uitsteekt.

Maar ik heb het net proberen te reproduceren, niet gelukt. Het gaat bij mij goed, hoe ik het spoor ook leg.

Hoe ziet het er uit in "photoview"?

En heb je SprintLayout 5 of 6 en met alle updates?
Ik heb Sprint Layout 5, deze is wel uptodate.

Waar kun je de vorm van het uiteinde instellen, ik kan dat niet vinden of is dat alleen bij versie 6?

In photoview lijkt het toch gewoon goed te gaan

Ik heb SprintLayout6 en daar kun je in het properties menu klikken op de vlakjes, zie:
Inderdaad ik zie het, deze optie heb ik niet.

Misschien moet ik toch maar eens gaan upgraden naar versie 6, zo duur is dat programma niet.