DCB P850R Samsung PVR

Hallo Circuits Online

Sinds een aantal weken doet mijn Samsung DCB P850R weer raar.

Ik heb al in het verleden alles elcoos vervangen door goede low esr elcoos.

2jaar terug vielen zomaar de rtl kanalen er uit, toen heb ik kontakt gehad met ziggo die konden niks vinden ( monteur langs geweest alles goed?? ) kort daarna 2 weken later vanzelf deed alles het weer.( niks veranderd kabels enzevoort ) ik was allang blij.

Maar nu 2weken terug ongeveer gebeurde het weer alle rtl kanalen eruit, ik weer bellen 2dagen later de rtl kanalen weer terug toen weer 13 andere kanalen weg, ik weer bellen , toen kwam de netwerk monteur meten , en weer alles goed, kwa signaal, maar ontvangst op de samsung slecht, het signaal wat door de ontvanger komt is ook gewoon goed. (coax door signaal)

Monteur weg probleem niet opgelost het is nu zo erg dat ik 0% ontvangst heb en 0% kwaliteit ?? Terwijl er niks is veranderd direct op de hoofdbron met dikke kwaliteits kabel.
Als ik een andere decoder pak bijvb de humax 5100c heb ik gewoon 70% om 100% ?

Maar sluit ik deze decoder bij een collega aan in dezelfde stad ander adres, op ziggo werkt deze gewoon redelijk, 50% ontvangst 80 % kwaliteit

Ook niet optimaal maar hij werkt, persoonlijk snap ik ik hier niks van, ik dacht misschien stort er iets op de freqentie ik heb alles uit gehad, niks helpt, maar het is ook geen blok beeld maar gewoon zwart meer niet.

Kan er iets mis zijn met de 2 tuners ? ik heb de zwarte kabels al los gehad, hielp helaas niets.

Iemand misschien een oplossing , kan je iets resetten intern van de decoder ? ( standaard hertel en zenders zoeken heb ik al geprobeerd maar als je 0% om 0% hebt kan je ook geen zender zoeken helaas.

Kan je de tuner misschien door solderen of bepaalde elcoos die daar mee inverband staan ? of zijn er zwakker plekken die op nieuw gesoldeerd moeten worden?

Ik hoop dat er iemand meer van weet, alvast tot zover bedankt.

Groeten Roy
Hoe werkt de decoder bij een naastgelegen buurman?? En evt een decoder van een ander bij jou adres??
Hallo

Bedankt voor het reageren

De Samsung decoder werkt bij iemand een paar straaten verder op redelijk nog 45 % om 85 % kwaliteit, geen raar beeld of schokken of zwart beeld. speelt gewoon goed.

De Samsung thuis 0% 0% kwaliteit (zwart beeld op de kanalen)
kan niet eens zenders zoeken.

Een humax 5100c van iemand anders werkt goed 70% om 100% kwaliteit thuis gewoon goed.

Als ik de humax 5100c paar straaten aansluit ook zelfde ontvangst 70 om 100%

Daarom snapt Ziggo er ook niks van, die heeft meerdere keren gemeten het signaal is gewoon goed. net alsof er iets anders staat maar wat geen idee. of misschien iets wat de decoder beinvloed op de tuners ?

Groeten Roy
Heb je soms van die ethernet-power adapters in gebruik, dus die internet/ethernet via de stroomkabels verstuurd?
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Hallo Roches

Die gebruik ik niet.
Ik heb standaard 3 in 1 van Ziggo het enige wat draadloos is, is de wifi vanuit de ziggo router maar als ik deze uit zet maakt dit geen verschil helaas, ik heb alle draadloze appraten uitgezet maar helaas geen gewenst resultaat.

Groeten Roy
Het was maar een idee dat het door instraling zou komen...
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Hallo Roches

Ik dacht ook, dat het door een bepaald apparaat zou kunen zijn, wat hier op stoort, waardoor de tuner helemaal van slag raakt.

Maar ik vermoed iets in de decoder maar wat is de vraag ( tuners misschien )

Groeten Roy
Word er door Ziggo op SD of HD transponders gemeten?? De ene decoder is namelijk SD en andere HD.
Hallo Smd

Ik heb geen idee eerlijk gezegd ,maar als de ziggo monteur ziet dat ik SD kijk lijkt het mijn logisch dat hij dat ook meet, denk ik.

Tenzij hij alleen maar nieuwe decoders verkopen, dat weet ik natuurlijk niet.

Maar het blijft raar , dat op een ander adres geen enkel probleem heb, althans een iets zwaker signaal van een paar % in kwaliteit.

Maar thuis gewoon 0% om 0% terwijl alles kwa signaal in orde is ?

Groeten Roy
Nope, er word alleen nog naar HD transponders gekeken. SD staat ook al in de verdringing tegenwoordig. Heb ook een hoop SD kanalen ( regionale zenders) die het zwaar beroerd doen.