toutchscreen radio doet niets meer

hoi, komt het vaker voor dat er touchscreen`s spontaan defect gaan zonder zichtbare schade. ik heb een radio in mijn vrachtwagen die reageert plotseling nergens meer op, de draaiknoppen+drukknoppen doen het nog wel,
is de kans van slagen groot als ik hier een nieuw touchscreen in zet?

mvg

rob

had in Voertuigelektronica gemoeten, kan dit zelf niet verplaatsen

[Bericht gewijzigd door daltonagf op dinsdag 16 januari 2018 09:56:53 (10%)

Arco

Special Member

Afhankelijk van het type touch screen kan het ook vuil zijn. Maak hem heel goed schoon, ook tot in de hoekjes/randjes. (met bijv. wattenstaafje met alcohol)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

soms helpt een reset of de kabel die van het display af komt eens opnieuw in de stekker steken. heb ook al eens een dergelijk display wat deels niet meer reageerde werkend gekregen door de print door te solderen rond de display besturing.

idd let op randjes waar vuil tussen rand van front en display zit, dat geeft ook problemen..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 16 januari 2018 09:58:03 (17%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vochtige vingers en het werkt ook niet meer (tijdelijk)

v

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

ik heb `m helemaal schoon en droog gemaakt, helaas nog niets, is de kans groter dat er iets op de printplaat defect is, of is het aannemelijker dat het touchscreen zelf defect is,

mvg

rob

als dit een radio is met wegklapbaar scherm, dan kan een gebroken bandkabel ook het probleem zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

het is geen klapscherm, het is een rns510, de bandkabels zijn goed, heb het hele display uit elkaar gehaald, kan zo niets raars aan het touchscreen ontdekken.

mvg
rob