Samsung UE32ES6140 backlight defect

Dag allen,

De bovengenoemde tv is kapot gegaan. Geeft nog wel beeld als er met een lamp op geschenen wordt, waarschijnlijk is het backlight kapot. De tv opengemaakt en een en ander doorgemeten. Van het power supply board naar het backlight is geen spanning gemeten, als de tv ingeschakeld is. Mogelijk is er een defect in het power supply board. Hier kan een nieuwe besteld worden:

https://www.aliexpress.com/item/NEW-Original-BN44-00517A-Power-Board-P…

Graag zou ik ook het backlight testen, weet iemand welk voltage hiervoor benodigd is?

Bij voorbaat dank!

Jan Slurp

Meet eens op de stekker naar de backlight wanneer u de tv aanzet of er dan even spanning te meten is zoja gaat deze in beveiliging doordat er leds defect zijn

De meeste tvs hebben een 30volt voeding nodig.
Ik heb een een 40inch led tv gehad waarvan de backlight niet werkte.
Andere voeding gehaald en deed nog steeds niets.
Ik ben toen naar de kringloop geweest een een 30volt printer voeding gehaalt en die erop gezet en de backlight deed het weer. Het bleek de main board te zijn die de voeding aanstuurde maar zou 200euro kosten.
Heb de printer voeding er maar opgelanten
#toppuntvanluizijn
Heb een nieuwe tv nu.

Op 5 februari 2018 10:32:06 schreef speakers:
De meeste tvs hebben een 30volt voeding nodig.

Dit is volledige onzin, backlight heeft spanning nodig aan de hand van de hoeveelheid leds die gebruikt zijn.

Bij deze tv is er een grote kans op een onderbreking op de led strip, de ES serie is Edge-Lit met die "prachtige" opstaande ledjes die er na verloop van tijd los raken en in het ergste geval liggen ze onderin in het beeldscherm. Kwestie van voeding uitsluiten als oorzaak voor je aan het openen van het beeldscherm gaat beginnen.

IDD 30 V is een fictieve waarde. Meestal boven de 100V tegenwoordig maar verschilt enorm per paneel. Wel meten is of er een spanning aanwezig is en dat de - geschakeld of gestabiliseerd word richting de 0V

inderdaad William en smd ,meen me te herinneren bij deze iets van 125 v
dus dat verhaal van die 30 volt?NO WAY
ik zou voor je hem volledig open doet eerst zeker zijn dat je voeding goed is