Elektronisch codeslot

Goedendag,

Voor school wil ik graag een codeslot ontwerpen, maar nu weet ik niet zo goed hoe ik dit codeslot moet maken.

[Bericht gewijzigd door Anonymus op 2 februari 2018 01:42:20 (32%)

Wat heb je zelf al bedacht?

Op 29 januari 2018 19:44:20 schreef Anonymus:
Ik heb al gekeken naar https://www.circuitsonline.net/forum/view/119637 maar daar werd ik niet veel wijzer van.

in het antwoord van Lucky Luke wordt toch al een aardige richting gewezen.

Maak als begin 4 flipflops na de 4 goede toetsen. Dat is te simpel, op alle toetsen drukken zou het slot openen dus moet je alle foute toetsen op de reset van alle flipflops zetten.

Dan moet je nog de juiste volgorde controleren. Dus als de eerste flipflop uit staat dan.....

Deleted

[Bericht gewijzigd door Anonymus op 1 februari 2018 01:29:52 (98%)

Lambiek

Special Member

Het codeslot maak ik op een programma, dat mijn natuurkunde docent zelf ontworpen heeft,....

Slimme vent hé. :)

Hier kun je dat mooi mee simuleren. Staan allerlei porten in, tellers, filpflops, enz.

http://www.abacom-online.de/demos/profilab-expert40(demo).exe

Kijk hier maar eens naar.

VOORBEELD ANONYMUS.docx

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dank voor alle hulp.

[Bericht gewijzigd door Anonymus op 1 februari 2018 01:31:14 (90%)

Tips:

Gebruik niet het fysieke toetsenbord in je schema dat wordt een doolhof.

Als 4 wordt getoetst dan wordt flipflop 1 aangezet.

Als ff1 aan is én 2 wordt getoetst dan wordt ff2 gezet. Alle andere toetsen resetten nu alle flipflops.

Als ff2 aan is én 6 wordt getoetst dan wordt ff3 aangezet. Alle andere toetsen resetten nu alle flipflops.

Als ff3 aan is én 'enter' wordt getoetst dan wordt slot geopend. Alle andere toetsen resetten nu alle flipflops.

Om je schakeling eenvoudig te houden: alle toetsen behalve 426 en enter resetten alle flipflops altijd.

Lambiek

Special Member

Op 31 januari 2018 19:59:45 schreef Anonymus:
Dank voor alle hulp.

Je had gisteren avond nog iets neergezet in de trant van "ik heb deze componenten niet, dus kan dat niet maken". Het is een voorbeeld om je een duwtje te geven in de goede richting.

Ik ga je opdracht niet maken, maar als je goed kijkt moet je kunnen zien hoe dit werkt.

Maar ik zie dat je al je posten gewijzigd hebt, nu is er voor iemand die wil reageren geen touw meer aan vast te knopen.

Niet meer op reageren dus. Iemand die zijn eigen topic verminkt gaan we niet meer helpen.

Lambiek

Special Member

Ben er uiteindelijk uitgekomen,vandaar de dank. Ik verwijder standaard alles wat ik niet meer nodig heb, daar had ik wel wat duidelijker in kunnen zijn.

Maar allen hartelijk dank voor jullie hulp.

Had eigenlijk ook niet gedacht dat er na K7Jz nog reacties binnen zouden komen.

Lambiek

Special Member

Op 2 februari 2018 01:39:07 schreef Anonymus:
Ik verwijder standaard alles wat ik niet meer nodig heb,.....

Ja en dat moet je dus niet doen, want een topic wordt onleesbaar door zoiets. :)

Op 2 februari 2018 01:40:30 schreef Anonymus:
Had eigenlijk ook niet gedacht dat er na K7Jz nog reacties binnen zouden komen.

Hier komen altijd reacties. :)