Philips 55PFL7008K/12

Iemand ervaring met deze toestellen...
volgens de eigenaar zou het toestel niet goed opstarten en het beeld niet direct verschijnen.
Toestel staat hier al enige dagen op test, nog geen fout vastgesteld..
Is een QFU1.2E.LA chassis

Laatste software flashen.Fabrieksreset en opnieuw instellen moet het wel wegblijven.

Op 30 januari 2018 18:56:42 schreef smd:
Laatste software flashen.Fabrieksreset en opnieuw instellen moet het wel wegblijven.

En toen ging de wekker. Deze toestellen zijn gewoon slecht, resetten is slechts van tijdelijke aard, binnen 2 weken komt de klacht weer terug.
Aankoopbon opzoeken en Philips consumenten belangen bellen en vragen voor een oplossing.
De oplossing die Philips bied is een compleet nieuw mainboard Android based wat special voor dit toestel is ontworpen.

Klopt William en die zijn in ieder geval een stuk sneller . ook de serie na de qfu wordt nu regelmatig omgebouwd waarbij dient te worden opgemerkt dat het beeld er ook ontzettend op voorruit gaat.
QFU was een DRAAK van een toestel, durf te stellen het slechtste chassis wat er ooit is uitgebracht

Op 30 januari 2018 21:16:25 schreef william1967:
[...]

De oplossing die Philips bied is een compleet nieuw mainboard Android based wat special voor dit toestel is ontworpen.

Hè??? Dat is het eerste wat ik daar van hoor. Vertel daar eens wat meer over als je wil. Bestel nummer, waar te bestellen,...?

Verder moet ik het helaas beamen dat het het slechtste chassis ooit van Philips is qua duurzaamheid. Qua beeldkwaliteit één van de betere imo.

Heb met reflowen van de µprocessor en betere koeling toch al 2x goede resultaten bereikt.

Maar goed, ben écht benieuwd naar dat Android mainboard...

Het antwoord staat er eigenlijk al, Philips bellen als je een aankoopbon hebt. Heb je die niet dan kun je bij Aswo terecht maar dan ben je er nog niet, er hoort software bij die voor zover mij bekend niet geleverd wordt bij de kit.

Klopt zonder software gaat het niet werken te weten de NVM software en daarna de option software
Deze laatste kan je ook wanneer er een beetje beeld komt na het laden van de nvm nog wel handmatig instellen.
Beeld is ook goed van deze nieuwe moederborden en je toestel is vele malen sneller met het laden van apps

maartenbakker

Golden Member

Aswo heeft voor dit toesteltype 1 mainboardtype staan (MAINBOARD ASSY 2K13 FU LVDS 7 S2 met codenummer 3104 328 82041) dat nog gewoon voorradig is. Er staat geen melding bij dat het om een universeel bord zonder software gaat. Ik vind ook niet terug dat dit toestel Android heeft, wel veel verdriet (smart).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 9 februari 2018 23:54:28 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 februari 2018 23:34:00 schreef maartenbakker:
Aswo heeft voor dit toesteltype 1 mainboardtype staan (MAINBOARD ASSY 2K13 FU LVDS 7 S2 met codenummer 3104 328 82041) dat nog gewoon voorradig is.

De refurbished ellende, begin er niet aan. Het bestelnummer voor het juiste nieuwe Android mainboard kun je via AYS achterhalen, waarschijnlijk heeft Aswo de lijsten nog niet aangepast/geüpdate.

william1967
[...]

De refurbished ellende, begin er niet aan. Het bestelnummer voor het juiste nieuwe Android mainboard kun je via AYS achterhalen, waarschijnlijk heeft Aswo de lijsten nog niet aangepast/geüpdate.

Hoi William, hoe kan ik dan bij AYS de info achterhalen, Is dat niet alleen voor service bedrijven?

2 dingen:
1. Voor de 7xx8 en de 8xx8 zijn de refurbished SSB's bij Aswo nog leverbaar. Tot nu toe altijd al bruikbaar geweest, maar helaas sowieso voor max 3à4 jaar, want even slechte koeling van de processor.

2. We hebben op de zaak momenteel een 42PFL6678K/12 staan met de klassieke zever. Het mainboard wordt noch door Aswo, noch door Philips (België) geleverd. Dat laatste zijn gegevens van een maand terug. Sindsdien niet meer bij AYS gekeken. Zijn die vervang Androidborden dan iets van heel recentelijk?

@William: wil je kwijt waar jij de koelvinnen haalt die je op jouw printen plaatst? Al tijden een betere kant-en-klare koelplaat voor die QFU's aan het zoeken.
Al twee maal een imitatie koelplaat gemaakt en dat houdt. Kan het helaas niet bij "vreemde" klanten op die manier doen. Ik zoek een plekkie waar ik die dingen kan bestellen zodat het min of meer professioneel kan.

Op 10 februari 2018 14:10:04 schreef BenI2C:
[...]

Hoi William, hoe kan ik dan bij AYS de info achterhalen, Is dat niet alleen voor service bedrijven?

Zonder account niet of iemand moet je toegang geven met het risico dat die persoon zijn account kwijt raakt.

Op 10 februari 2018 20:31:20 schreef Beeldbuisje:
2 dingen:
1. Voor de 7xx8 en de 8xx8 zijn de refurbished SSB's bij Aswo nog leverbaar. Tot nu toe altijd al bruikbaar geweest, maar helaas sowieso voor max 3à4 jaar, want even slechte koeling van de processor.

Ik ken genoeg bedrijven die er enkele hebben aangeschaft en sommige hadden kort na installatie al problemen.

Op 10 februari 2018 20:31:20 schreef Beeldbuisje:
2. We hebben op de zaak momenteel een 42PFL6678K/12 staan met de klassieke zever. Het mainboard wordt noch door Aswo, noch door Philips (België) geleverd. Dat laatste zijn gegevens van een maand terug. Sindsdien niet meer bij AYS gekeken. Zijn die vervang Androidborden dan iets van heel recentelijk?

Ja, die zijn pas sinds kort te koop.

Op 10 februari 2018 20:31:20 schreef Beeldbuisje:

@William: wil je kwijt waar jij de koelvinnen haalt die je op jouw printen plaatst? Al tijden een betere kant-en-klare koelplaat voor die QFU's aan het zoeken.
Al twee maal een imitatie koelplaat gemaakt en dat houdt. Kan het helaas niet bij "vreemde" klanten op die manier doen. Ik zoek een plekkie waar ik die dingen kan bestellen zodat het min of meer professioneel kan.

Die heb ik speciaal laten maken, kost iets maar na lange tijd testen blijft de temperatuur ruim 30-35 graden lager dan met de keramische koelblok. In principe kun je iedere metaal bewerker zoiets laten maken.

Zal eens eerst op het werk kijken naar die Android SSB's. Als die sowieso al beter functioneren dan de originele, dan is het origineel Philips en dan zal de baas wat gelukkiger zijn dan zo'n slechte op te lappen.

Heb bij mij thuis zo'n herstelde 47PFL6678 hangen in mijn hobbyruimte. Zelf een koelplaat in elkaar gewrongen. Houdt ook, maar dat is maar zus en zo in elkaar geflanst. Zulks is onmogelijk af te leveren aan je klanten.
Behoudens dat lijkt er geen enkele softwareversie te bestaan waarmee je Youtube en Netflix en dat soort dingen behoorlijk kunt gebruiken.
In de 7xx8 en de 8xx8 valt de snelheid van de UI mee, maar in zo'n 6xx8, hoe traag is dat zeg...
Ik hoop er stilletjes op dat al die mogelijkheden met zo'n Android SSB weer gaan werken :)

Inmiddels op het werk even rondgekeken. Het bestelnummer bestaat wel, maar helaas is ook bij AYS dergelijk Android SSB paneel niet leverbaar.

Lege doos dus :-(

maartenbakker

Golden Member

Als ik vragen mag, wat is het nummer van die dingen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 februari 2018 21:19:46 schreef maartenbakker:
Als ik vragen mag, wat is het nummer van die dingen?

Als je bij AYS het type van zo'n QFU1.2 ingeeft zou het zichtbaar moeten zijn.
Heb het doorgespeeld aan een collega in mijn weekje vakantie (die nu ten einde loopt :() en dit kwam terug.
Thuis kan ik helaas niet inloggen op AYS.

William weet misschien meer? Lijkt staatsgeheim te zijn...

Morgen opnieuw aan het werk en eens face to face informeren bij collega. Nu m'n eigen QFU1.1 stuk is gelijk eens vragen of ze voor dat type ook zoiets gaan produceren.

[Nu mijn eigen QFU1.1 stuk is gelijk eens vragen of ze voor dat type ook zoiets gaan produceren.

Hou je ons op de hoogte, ik heb ook problemen met zo'n chassis,46PFL8007

Voor de QFU1.1 is er geen oplossing voor zover bekend, zou wel fijn zijn als dat ook gaat komen want die mainboarden wordt ook veel om gevraagd.

Over de QFU1.2 kan ik niet teveel over loslaten anders had Philips dat zelf wel gedaan. Wat op AYS staat is idd. alleen voor service werkplaatsen met een autorisatie en niet voor de "gewone particulier" Voor de personen met een Aswo / Euras account , die kunnen contact opnemen via Euras en daar hun vragen kwijt.

maartenbakker

Golden Member

Ik neem aan dat Aswo dat zelf op enig moment ook wel in de winkel zal opnemen? Als ik er tegenaanloop en er staat nog niks zal ik ze idd eens bellen, goeie tip. Wat kost AYS eigenlijk? Voor mij zal het wel niet lonen, maar toch.

Wel opvallend dat de tijd van glasnost en perestrojka alweer een aantal jaar voorbij is bij Philips, in de hoogtijdagen, in elk geval jaren '90, kon je zelfs als consument nog behoorlijk ver komen. Confidentieel, stond er in de jaren '50 altijd op de documentatie en dat staat nu dus weer in grote rode letters boven de computer :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Blijkt mijn collega zich vergist te hebben met een andere vraag. Hij heeft het gewoon nog niet bekeken. Ikzelf heb zéér veel werk komende week en zal zelden de werkplaats betreden. Ik probeer het dus op zaterdag om AYS even te checken

Op 18 februari 2018 15:29:59 schreef william1967:

Over de QFU1.2 kan ik niet teveel over loslaten anders had Philips dat zelf wel gedaan. Wat op AYS staat is idd. alleen voor service werkplaatsen met een autorisatie en niet voor de "gewone particulier"

Had PHILIPS dat zelf wel gedaan??? Euhm, TP-Vision, Gibson Innovations,... wie runt die AYS tegenwoordig... Buiten het naamplakkaatje stelt het allemaal niets van Nederlands' trots meer voor, toch?

Je zou ook verwachten dat erkende Service Centra van, Philips dan maar, dat verhaal met die Android SSB's ook kennen. De 42PFL6678 die nog in de werkplaats stond is tijdens mijn verlof naar zo'n service centrum verscheept. Dat ze een oplossing bieden, vond de baas. Je zou dan denken dat het Android SSB de oplossing moet wezen...

maartenbakker

Golden Member

TP Vision tegenwoordig, een Pools/Hongaars/Taiwanees/Chinees bedrijf met een brievenbus in Amsterdam.

Gibson Brands doet de audio en accesoires, maar dat kan nog leuk worden als Gibson (ik weet niet of het de dochter of de moeder betreft) straks failliet is. Misschien neemt WooX Singapore de tent wel over ofzo...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

TP Vision heeft meer dan alleen een brievenbus in Amsterdam!

Groeten, Ron.

Het gaat even off-topic, maar ik moet iets toevoegen aan mijn laatste post:
Al jaren met Philips bezig zijnde blijf ik wel het DNA van Philips in hun TPV toestellen zien.
De manier van bedienen, het soort beeld,.... is het eeuwen oude Philips.

maartenbakker

Golden Member

Op 20 februari 2018 08:11:33 schreef Rontronix:
TP Vision heeft meer dan alleen een brievenbus in Amsterdam!

Groeten, Ron.

Sorry, ik overdreef natuurlijk, net als wanneer ik zeg dat het hoofdkantoor van TPV zelf een hokje 15 hoog achter in Hong Kong is met alleen een telefooncentrale (zit er misschien niet eens heel ver vanaf) zodat ze niet hoeven te zeggen dat ze een Taiwanees bedrijf zijn.

Weet jij wat TP Vision precies in Amsterdam heeft zitten? Ik neem aan de commerciële afdeling die toestellen specificeert? En weet je of ze samenwerken met Meridian? Die zitten tenslotte ook in Amsterdam, doen iets vergelijkbaars en zijn ook een dochter van TPV.

Op 20 februari 2018 08:45:45 schreef Beeldbuisje:
Het gaat even off-topic, maar ik moet iets toevoegen aan mijn laatste post:
Al jaren met Philips bezig zijnde blijf ik wel het DNA van Philips in hun TPV toestellen zien.
De manier van bedienen, het soort beeld,.... is het eeuwen oude Philips.

Dat bedienen klinkt logisch, was dat niet uitbesteed aan dezelfde Indiaase afdeling die het in de Philipstijd ook al deed? Verder zijn dingen als user interfaces waarschijnlijk tot op de laatste millimeter in standaarden gespecificeerd en vastgelegd, zou dan ook iets kunnen zijn dat ze in Amsterdam in de gaten houden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Die ombouw sets worden al met succes geplaatst en ik kan een ieder verzekeren dat het de moeite waard is want zeker een zo,n goed beeld maar bovenal is het toestel vele malen sneller en weer helemaal up too date.
ALLEEN niet alle qfu 1.2 komen in aanmerking !
Wij moeten trouwens ook maar afwachten wat we binnen krijgen, soms krijg je ineens weer een origineel board.
De ombouw is trouwens ook voor de 2 k14 modellen !