Philips 55PFL7008K/12

Op 22 februari 2018 23:53:42 schreef Arnold D:
Die ombouw sets worden al met succes geplaatst en ik kan een ieder verzekeren dat het de moeite waard is want zeker een zo,n goed beeld maar bovenal is het toestel vele malen sneller en weer helemaal up too date.
ALLEEN niet alle qfu 1.2 komen in aanmerking !
Wij moeten trouwens ook maar afwachten wat we binnen krijgen, soms krijg je ineens weer een origineel board.
De ombouw is trouwens ook voor de 2 k14 modellen !

Wat al langer geweten is, is dat er voor de allereerste af-fabriek androids zoals oa de 49PUS7909 een "moderner" Android SSB bestaat, werkende op de QM163 firmware.
Die typenummers krijgen dan een /R2 mee.
Op de Duitse Philips blogger "Toengel" zijn website is hier al langer sprake van.

Ik was tegen een kennis van mij over al die vervangSSB's bezig. Zij bezitten zo'n 7909 met originele Android. Softwarematig een regelrecht disaster; niks werkt stabiel op die tv.
De 49PUS7909/R2 is bekend bij Aswo, maar het SSB kan je niet bestellen. Iemand een idee waar je dat kan halen? Hij wil natuurlijk maar dolgraag zo'n ander SSB op basis van de QM163.

Zo, inmiddels ken ik zo wat het hele verhaal achter die ombouwdingen.

In principe komen alle QFU1.2 in aanmerking, behalve de 8xx9 en 9xx9.

In functie van het type bestel je onder een Philips codenummer een setje waar alle benodigde onderdelen inzitten. Je hebt de nieuwe SSB, wat houdertjes en plakkertjes, een nieuwe afstandsbediening ontvanger en wifi ontvanger en een nieuwe afstandsbediening.

Heel de boel plaatsen, maar dan heb je aanmelding nodig op de AYS website. Je moet enkele bestanden downloaden die software op het SSB zetten alsook de optiecodes goed instellen. De optiecodes op de achterkant van het toestel kunnen NIET meer gebruikt worden.

Hetzelfde verhaal ook voor de allereerste Androids uit 2014.

Aswo heeft kennis van de nummers van dat setje, maar dan stel dat het daar te bestellen valt (voorraad blijkt niet gekend te zijn), dan kan je er nog niets mee bij gebrek aan de juiste (instel)software.

Er zijn wel wat verschillende setjes in omloop ifv het exacte typenummer. Hopelijk gaat Aswo die nog eens sorteren als je het type ingeeft, maar goed wat met de benodigde software zonder AYS toegang...

Klopt NVM moet geladen worden, dan de opties welke totaal anders zijn dan welke op het toestel staan en welke je ook moet laden met een usb. Dan nog de gewone software updaten.
Ook kleurbalans , serie en type nummer dienen nog ingevoerd te worden.
8008 komt helaas ook niet in aanmerking

Op 3 maart 2018 01:29:42 schreef Arnold D:
Klopt NVM moet geladen worden, dan de opties welke totaal anders zijn dan welke op het toestel staan en welke je ook moet laden met een usb. Dan nog de gewone software updaten.
Ook kleurbalans , serie en type nummer dienen nog ingevoerd te worden.
8008 komt helaas ook niet in aanmerking

Hoi Arnold, ik heb een 55pfl8008K/12, kan naar de afval, is geen vervanger voor.. zonde van dit mooie toestel.

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Op 3 maart 2018 01:29:42 schreef Arnold D:
Klopt NVM moet geladen worden, dan de opties welke totaal anders zijn dan welke op het toestel staan en welke je ook moet laden met een usb. Dan nog de gewone software updaten.
Ook kleurbalans , serie en type nummer dienen nog ingevoerd te worden.
8008 komt helaas ook niet in aanmerking

Heb het enkele weken geleden van A tot Z zelf gedaan met een 49PUS7909 van de zoon van een kennis.
De oer-Android tv van Philips, maar zo instabiel als een kaartenhuis.

Een kind kan de was doen met dat soort ombouwingen.

Voor dit apparaat bestaat hetzelfde setje als voor de QFU1.2. Alles plaatsen, alle bestandjes op een stickje. In de tv ploffen, stekker erin en na opstarten werkt alles ineens perfect.
Optiecodes staan meteen goed, alle instellingen staan meteen goed en de tv werkt stukken beter als voorheen.

Zou de 55PFL zeker niet naar de afval bak verwijzen en toch misschien een poging te doen. Anders op MP aanbieden als scherm donor??

Ik zie er geen probleem in het board te vervangen en sofware op een usb stick te zetten.. en inderdaad zonde om weg te gooien, maar .. is als particulier ook een vervangend board te kopen of gaat dat alleen via een servicebedrijf?

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Zal niet eenvoudig worden om daar aan te komen als particulier. Wellicht vindt je een bedrijf die er 1 wil bestellen voor je maar dan mag je een hoge prijs verwachten want inkoop kosten die kits al een vermogen.

Aan wat voor bedrag zou ik dan ongeveer moeten denken, 100, 200, 400?, het is best een dure tv geweest en zou nog wel even mee kunnen..

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Zou eventueel nog acceptabel zijn, iemand die me daarmee zou kunnen en willlen helpen?

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Mail maar dan laat ik Maandag wel weten of het leverbaar is en wat het precies wordt.

@IMDI: wat is eigenlijk het probleem met je 8008? Hetzelfde als dat van TS?
Vaak komt aan deze mainboarden steeds hetzelfde probleem en met creativiteit is het goed te herstellen hoor. In alle geval heb ik er nu toch al enkelen weer draaien.

Slechte contacten onder de ballgrid, creativiteit al op losgelaten maar niet meer tot leven kunnnen krijgen,

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Op 13 mei 2018 12:18:01 schreef IMDI:
Slechte contacten onder de ballgrid, creativiteit al op losgelaten maar niet meer tot leven kunnnen krijgen,

Mja het klassieke verhaal. Het is zo dat ik al wat terug spelend de wereld heb ingestuurd. Weliswaar met aangepaste koelplaat. Kan niet altijd lukken natuurlijk ;)