TV's en marketing

evdweele

Overleden

Ik vraag: wat voor tv heb je? Bevalt hij? Zou je er weer zo een kopen?

Mijn antwoord daarop is: Ik heb 2 Panasonic tv's. Mijn huidige tv's vind ik prima, maar wat ik ga kopen als deze moeten worden vervangen weet ik nú natuurlijk nog niet.
Tegen die tijd zijn er andere technieken, andere fabrikanten, andere eisen.
Jouw vraag is niet met een simpel ja of nee te beantwoorden. Als iemand dat wel doet heeft hij er niet goed over nagedacht.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Panasonic is een beetje in de vergetelheid geraakt want erg actief op de reclamemarkt is Panasonic niet bezig. Onbekend maakt onbemind en zijn er maar weinig 'web'winkels die Panasonic tv's in het assortiment hebben. Grote winkelketens stunten met merken zoals Samsung en Philips en menigeen gaat door de kortingen overstag en dat drijft de populariteit van die merken torenhoog op. Het is wel zo dat hoe meer tv's er van een populair merk verkocht wordt het aantal klachten ook toeneemt want als er van de 1000 verkochte tv's 10% niet aan de verwachtingen voldoet gaat het 100 ontevreden klanten terwijl het bij 100 verkochte tv's maar 10 klanten betreft.

maartenbakker

Golden Member

Op 30 januari 2018 23:24:41 schreef BVZ:
Met 'Merk A en Merk B' bedoelde ik dus niet 'A-merk en B-merk'

Anders had ik dat wel geschreven.

Vervang het maar met merk X en merk Y.

Ik kan het vervangen door merk X of Y maar dat heeft geen nut, ik had het gewoon verkeerd gelezen. Nou blijft mijn betoog in het algemeen toch nuttig dus ik laat het maar staan.

Op 31 januari 2018 13:38:26 schreef ronny530:
Panasonic is een beetje in de vergetelheid geraakt want erg actief op de reclamemarkt is Panasonic niet bezig. Onbekend maakt onbemind en zijn er maar weinig 'web'winkels die Panasonic tv's in het assortiment hebben.

Misschien geen ramp; de goedkope Panasonic's komen bij TPV vandaan dus dat zou maar slecht zijn voor de merkreputatie. Nu zijn het toch meer de liefhebbers die er een kopen dus relatief wat meer omzet in de duurdere modellen fok ik.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 31 januari 2018 14:34:07 (40%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 31 januari 2018 11:44:06 schreef Frederick E. Terman:
[...]Hoe bedoel je dat precies? Hier geeft de bond niet eens een mening of meting weer, maar schrijft gewoon op wat mensen geantwoord hebben.

Of bedoel je dat de bond fraudeert, en/of de getallen met een dobbelsteen genereert?

Ik ga er van uit dat mbt Panasonic de consumentenbond een typefout heeft gemaakt. Volgens hun tabellen is Panasonic de beste TV, maar niemand van de Panasonic-eigenaren willen een nieuwe Panasonic kopen. Dat klopt niet.

Hubie

Special Member

Wat mij opvalt is dat je nergens geen Nordmende of Blaupunkt tegenkomt bij b.v. de Mediamarkt of Coolblue.
Als ik even google gebruik zie ik dat die nog steeds TV's (laten) maken.
Mss meer voor de DL markt?

evdweele

Overleden

Op de website van BCC zag ik heel veel Salora tv's. Die komen ook niet in de lijst van de Consumentenbond voor.
Verder vermoed ik dat kopers van Panasonic een ander soort consumenten is dan de kopers van Samsung of LG.
Het zelfde verschil als tussen de klanten van de Bijenkorf en van de HEMA.

Ik hecht aan het onderzoek weinig waarde. Oeps, dat had ik al gezegd. :P

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

Sloerie is een merk van Vestel tegenwoordig en is toch wel redelijk te koop in Nederland. Onder andere bij Makro.

Blaupunkt werd de laatste keer dat ik keek, voor Blaupunkt gemaakt in -ik meen- Slowakije. Je ziet sowieso weinig producten van Blaupunkt, ze zitten meer in de professionele sector en OEM-toelevering.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 31 januari 2018 17:02:29 (47%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 31 januari 2018 13:17:00 schreef evdweele:
[...]Mijn antwoord daarop is: Ik heb 2 Panasonic tv's. Mijn huidige tv's vind ik prima, maar wat ik ga kopen als deze moeten worden vervangen weet ik nú natuurlijk nog niet.
Tegen die tijd zijn er andere technieken, andere fabrikanten, andere eisen.

Kortom, je zou niét invullen dat je zeker een Panasonic zou kopen. Wel, dan is 87% van de invullers het dus met je eens; zij redeneren mogelijk precies zo. Zo idioot is dat toch niet?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
evdweele

Overleden

Het is wel idioot om daar conclusies aan te verbinden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
High met Henk

Special Member

Het is dus eigenlijk een merkentrouw cijfer...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Frederick E. Terman

Honourable Member

Er is 3600 mensen gevraagd naar wat voor ervaringen ze hadden; wat ze van hun tv vonden, en wat ze van plan waren bij eventuele vervanging.
Daarna is opgeschreven hoeveel mensen welke antwoorden gaven.

Ik zie werkelijk niet welke idiote conclusie er is getrokken, of door wie.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Vind ik ook een vreemd verhaal van Consumenten bond want een Panasonic heeft wel een trouwe klanten bestand achter zich. Ik vind het een erg betrouwbaar merk en misschien niet State of the Art, maar doet het uitstekend. Wat moet je nu met een Hancy fancy Samsung waar om de haverklap wat mee is en uiteindelijk ook klappen met geld kost?? Nee hoor, Hier draait nog steeds een Panasonic en komt een Panasonic OLED voor terug, wanneer weet ik nog niet, maar komt wel.

Hier in huis staan twee plasma Panasonics. Kwa beeldkwaliteit bieden ze erg veel voor het geld. Maar als ik nu een nieuwe tv zou moeten kopen wordt het geen Panasonic want dit merk biedt nu alleen LCD tv's aan. Ik ben geen fan van de betaalbase LCD tv's. Ik zal dus bij een ander merk voor een OLED model moeten gaan shoppen. Zo verklaar ik de tabel als tevreden eigenaar van een Panasonic....

RAAF12

Golden Member

Op 31 januari 2018 18:56:30 schreef smd:
Vind ik ook een vreemd verhaal van Consumenten bond want een Panasonic heeft wel een trouwe klanten bestand achter zich. Ik vind het een erg betrouwbaar merk en misschien niet State of the Art, maar doet het uitstekend. Wat moet je nu met een Hancy fancy Samsung waar om de haverklap wat mee is

Geen problemen hier met een 15 maanden jonge Samsung en in diverse testen scoorde die hoog. Hoe oud zijn de TV's die snel kapot gaan? Het zal voor de levensduur ook uitmaken of het apparaat de hele dag aanstaat.
Deze sites had ik bekeken voor de koop van een nieuwe TV
https://tweakers.net/categorie/621/televisies/reviews/
https://www.rtings.com/
http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews

maartenbakker

Golden Member

Op 31 januari 2018 19:15:12 schreef aR-Gee:
Hier in huis staan twee plasma Panasonics. Kwa beeldkwaliteit bieden ze erg veel voor het geld. Maar als ik nu een nieuwe tv zou moeten kopen wordt het geen Panasonic want dit merk biedt nu alleen LCD tv's aan. Ik ben geen fan van de betaalbase LCD tv's. Ik zal dus bij een ander merk voor een OLED model moeten gaan shoppen. Zo verklaar ik de tabel als tevreden eigenaar van een Panasonic....

Da's alleen een tikkie achterhaald, want Panasonic heeft naar jou geluisterd en biedt inmiddels ook OLED-toestellen aan.

Zie bijvoorbeeld https://www.panasonic.com/nl/consumer/televisies/oled-tv.html

Overigens schrijf je hierboven ook niet dat je LCD-TV's uit het duurdere segment uitsluit. Die had Panasonic sowieso al.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoe zit het eigenlijk met OLED tegenwoordig? Hebben we het dan nog over een levensduur van ca 10.000 uur? Of is dat inmiddels al beter geworden?

Die in mijn telefoon doet het al langer.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Tenzij je een 40" a 60" telefoon hebt is dat niet echt representatief.

maartenbakker

Golden Member

Op 31 januari 2018 23:57:12 schreef BVZ:
Tenzij je een 40" a 60" telefoon hebt is dat niet echt representatief.

Waarom niet eigenlijk? De gebruikte materialen en werkingsprincipes lijken me hetzelfde.

Ik gebruik op het moment een Samsung SIII uit 2012. Hier en daar wat ingebrand maar dat zie je alleen als je héél goed zoekt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Ik ga pas een nieuwe tv kopen, als het aanbod van de uitzendgemachtigden eens de moeite waard word..
Anders zit je je toch maar rot te ergeren aan de programma.s die nergens op slaan..
Heb je een dure tv, en overal kijk je naar kookprogramma.s.Als ik dat zou willen , kocht ik wel een kookboek...Is duurzamer ook dan een tv..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Mijn tv staat al 10jr uit, is nog met BB.

maartenbakker

Golden Member

Op 1 februari 2018 00:51:19 schreef maartenbakker:
[...]Waarom niet eigenlijk? De gebruikte materialen en werkingsprincipes lijken me hetzelfde.

Ik gebruik op het moment een Samsung SIII uit 2012. Hier en daar wat ingebrand maar dat zie je alleen als je héél goed zoekt.

Op die werkingsprincipes moet ik wel even terugkomen. Een Samsung SIII heeft gekleurde OLED's terwijl OLED TV's van LG en Panasonic, witte LED's hebben met een fosfor erop. De slijtage zal dus niet per kleur verschillen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De macht van consumentenforums is ook niet uit te sluiten want bij het kiezen van een merk worden die fora ook bezocht. Grappig is dan wel dat Samsung een aanrader is en Philips totaal de grond in geboord wordt als zijnde een Chinees Z merk waarbij het klachten regent die nergens op gebaseerd zijn maar o.a. te maken hebben met de overname door TP Vision. Maar toch op dit forum voert Samsung de lijst qua vragen aan en dat zou als het zo'n topmerk was eigenlijk niet kunnen toch. Wat het merktrouw zijn betreft blijft het persoonlijk want als je goede ervaringen hebt met een bepaald merk dan valt de keuze bij aanschaf van een nieuw toestel al snel op dat merk.

High met Henk

Special Member

Tja Ronny en die ALLERLAATSTE ZIN. Die bestrijd ik dus: dat blijkt niet zo te zijn!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Grappig is dan wel dat Samsung een aanrader is

Toch niet in alle opzichten. Ze zitten qua energiegebruik bij de minst zuinige, beeld is gemiddeld.

Geluid afspelen via je TV is zo 1998...
(Dat doet toch vrijwel niemand meer anno 2018?)

Ja hoor... :)
Gewoon omdat het simpeler is en best goed klinkt. Je spaart ook nog 100W of meer uit per uur... (ik hoef de nieuwslezer niet in Dolby Surround te horen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com