Driver board voor amoled scherm

Hoi allemaal,

Ik heb een samsung galaxy tab s2 met een geweldige amoled scherm maar het scherm heeft een barst, dus er komt een nieuwe in en de oude mag ik weer mee nemen.
Ik heb wel een gelezen over een driver board voor een laptop scherm om ze te hergebruiken.
En ik vroeg me af of ze er ook zijn voor tablet schermen.
Het scherm zelf is nog helemaal goed en wil hem hergebruiken.

maartenbakker

Golden Member

Het scherm is goed maar het heeft een barst. Klinkt tegenstrijdig. Goeie illustratie dat 'scherm' een hopeloos onbruikbaar woord is. Bedoel je misschien dat de glasplaat/digitiser/touchgedeelte gebarsten is en het OLED-paneel nog goed?

De drivers die je zoekt bestaan in elk geval wel. Bijvoorbeeld https://www.oled-info.com/amulet-releases-new-universal-driver-lcds-an…

Maar met de juiste trefwoorden op ebay, ali, etc.. vast goedkope varianten van te vinden. Een van de mogelijkheden is om op paneeltype te zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alleen het glasplaat is gebarsten, het is een amoled(enige verschil is dat amoled geen witte pixel hebben)
Van de galaxy tab s2 9,7 inch

Je zal op typenummeds moeten zoeken naar
een datasheet voor dit display

Dan hopen of je de interface en aansluitingen kan vinden

Dan zoeken naar een converter met die interface

Kant en klaar printje is moeilijk, maar bestaat dacht ik wel voor de ipad

GMT+1
maartenbakker

Golden Member

Op 1 februari 2018 13:49:21 schreef speakers:
Van de galaxy tab s2 9,7 inch

Dat is de commerciële naam van de tablet. Je zou ook nog op typenummer van de tablet of op typenummer van het paneel kunnen zoeken. Uiteindelijk heb je de beste kans als je een of meer typenummers of partnumbers van het paneel vindt. De kans dat je dan een driverboard vindt op ebay of ali lijkt me reëel.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 1 februari 2018 22:21:43 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."