totaal het punt gemist dus in de les.
als jij later in een bedrijf zit, en jij moet één of andere motor van 10kW bij 400V schakelen met een plc, dan gaat jouw baas ook niet zeggen: zo werkt een relais, daar moet je op letten, ga er nu ene kopen.
dan moet jij ZELF opzoek achter de correcte componenten. en als jouw keuze na x aantal uur uitfikt omdat het de verkeerde is, ga het meer zijn dan een slecht cijfer op een blad papier 
ze bereiden je voor op het bedrijfsleven, je gaat niet altijd de pap in de mond krijgen.
t heeft ook zijn positieve kanten hoor, je krijgt meer vrijheid, je mag custom oplossingen uitwerken.
BV: ik hoor een lage loon werker in. met die 12V laat ik een lampje branden. en als die kerel het lampje ziet branden, haalt die een zware schakelaar over. prima plan, alleen gaat die 'relais' niet lang meegaan. zowat elke 8uur stopt die ermee.
als ik morgen een relais nodig heb die ik met 3.3V moet kunnen sturen en die op zijn beurt een hoogspanningslamp van 2kV moet kunnen schakelen, moet ik ook op zoek hoor. ik moet misschien meerdere componenten samen gooien dan
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op 1 februari 2018 07:23:05
(13%)