lg37lh4000

Hallo Circuits online

Mijn Tv LG 37LH4000 start niet op.

Het enige wat gebeurd is , dat het standby lampje van rood naar blauw veranderd.

Je hoort de iets gieren of fluiten waarschijnlijk de voeding denk ik.

Beeld zie je een heel klein grijs streepje verschijnen in het midden.

Meer gebeurd er niet.

Graag jullie mening elcoos misschien ?

Groeten Roy

Ik zou de kap er af halen en visueel alles inspecteren anders ff fohnen die voeding.

Hallo Smd

Dan ga ik dat even doen, kijken of ik iets kan vinden kwa slechte elcoos of slechte soldeer punten.

Hallo Circuisonline

Ik heb de kap eraf gehad , de voeding is in goede staat geen slechte elcoos, of bolle elcoos ik ben nog met de fohn bezig geweest geen verschil.

Het enig wat opvalt is, dat het standby lampje van rood naar paars gaat, daarna zie ik ook aan de achterkant dat er licht aanwezig is.
Maar aan de voorkant helaas geen beeld.
Tevens wat opvalt is dat het Tconboard een piepend gierend geluid maakt, ik dacht eerst dat dat de voeding zou zijn, maar komt uit het Tconboard.
Tevens brand er op het tconboard een paars blauw ledje waarvoor dit is weet ik niet.

Graag jullie mening

Groeten Roy

maartenbakker

Golden Member

Geen beeld, wel licht, dat is 9 van de 10 keer de TCON. Gierend geluid en LED kan betekenen dat de TCON wel spanning krijgt, dus geen simpele zekeringfout dan. Weet niet of hij meer dan 1 spanning hoort te krijgen, maar hij wekt zelf wel een handvol spanningen op voor de LCD. Er is een klein kansje dat er sluiting in het scherm zit en de TCON daarom giert, anders is het een fout op de TCON zelf.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo Maarten

Als ik het scherm aanzet kan je dan ook die 2 flatkabels er uit halen en aan zetten en kijken of het gierende geluid weg is, dan weet ik , of het scherm sluiting heeft, of ik sluit 1 flatkabel af dan kijk ik of hij wel of niet speelt, en andersom, als 1 kant speelt kan ik ook deze zelfde kant gebruiken op de andere kant, dan weet ik 100% zeker.

Of mag je niet hem niet laten spelen zonder 1 van de flatkabels ? of beide ?

Groeten Roy