Philips tv LC260WX2 gaat niet aan.

Hallo allemaal, ik heb hier een Philips tv LC 260WX2 SL01 die kan ik gewoon aan zetten met de schakelaar er gaat dan een rood lampje branden van de standby stand.Zet ik 'm doormiddel van de afstands bediening aan dan gaat ie even op groen en dan meteen weer uit en op rood. Doe ik dit een aantal keren dan blijft ie na een keer of twintig aan en doet het goed.Zet ik 'm dan op standby of uit en daarna weer aan dan doet het goed.Lijkt mij een elco die slecht is,heb deze allemaal bekeken en kan niet echt iets vinden iemand van jullie een idee. Want om nou alle elco's en C tjes tevervangen lijkt me erg veel werk.
BVD

maartenbakker

Golden Member

Het typenummer dat je noemt, is van het losse LCD-paneel. Het nummer van de TV zelf en het chassis, staat op de sticker achterop het toestel, bij de barcodes respectievelijk in een kadertje met een S ervoor.

In het algemeen kun je de diagnose slechte elco al wat betrouwbaarder stellen door de boel even warm te foehnen. Dan zou hij meteen aan moeten gaan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 7 februari 2018 22:11:22 (27%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok het type nummer van het toestel bij de barcode is model no 26PF5320/10 is dit wel een herkenbaar nummer. En ja de print opwarmen maar welk gedeelte de voedingsprint plaat?

Juist type nummer. Meestal zijn er ook elco's op moederbord defect. warm alles lekker op met de fohn in etappes (eerst mainboard dan voeding of andersom).

ok bedankt ga wel wat proberen, begin denk maar met de voedingsprint.