Vizio e500d-a0 Zwarte horizontale lijn in beeld en beeld springt

Hallo

Ik kijk naar een Vizio e500d-a0 tv op het scherm ongeveer 22 cm van de bovenzijde loopt een horizontale zwarte smalle streep. Enkele milimeters dun maar goed zichtbaar. Soms springt de lijn weg en verschuift het beeld,het lijkt of het dan iets groter wordt. Dat duurt maar enkele seconden en vervolgens is de horizontale streep er weer.Je ziet als het ware het beeld iets springen of krimpen. De tv doet dat in elke kleur of beeld.
TV is ongeveer 3 jaar oud en begon dit verschijnsel te krijgen na een jaar.

Een beetje vreemd merk voor Nederland maar dat klopt ik zit in Ecuador, met de vraag weet je wat dat is die streep....eheheheh

Wie heeft dezde klacht wel eens...... of kent de fout....

bvd Jan

maartenbakker

Golden Member

In elk beeld, ook in de menu's?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

klinkt als een rot stuk in de lcd, maar het overspringen doet meer denken aan een probleem met aanpassen aan het beeldformaat wat uitgezonden wordt. als je dat op een andere stand zet helpt dat? dus 4:3 of 16:9 of vol beeld..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dag Maarten en Testman

de TV doet het in elke toestand 4-3 16-9 panorama enz. ook in de menustand zie je beeld verspringen.Elke zender of kleur maakt niets uit de fout blijft hetzelfde. Veel geluid heeft ook geen invloed op het beeld.
Maar het lijkt dat het onderste gedeelte tot de lijn steeds goed springt en een fractie later springt het beeld weer naar boven in de fout.
De gehele onderzijde tot de lijn verspringt.
Of het toestel koud of warm is maakt ook niets uit, hoewel hier is het altijd 22 a 23 gr.

groet Jan

maakt tv input of een andere ingang als hdmi nog verschil?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat Testman

Er is niks anders voorhanden hier om dat te testen.

groeten Jan

maartenbakker

Golden Member

Als de streep ook door de menu's zelf heen staat doet hij het ook op HDMI. Kun je bevestigen dat de streep zich niet alleen (in de rest van het beeld) voordoet maar ook echt door het menu heen staat als je hem op menu zet?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tcon zou kunnen, maar gok panel defect. Internet staat er vol mee namelijk.

in elk beeld dezelfde fout ook in het menu.

bij deze tv is het menu op de helft van het beeld linkerzijde zodra ik het menu aanzet en dat bedien blijft de streep door het menu en de helft van beeld lopen

Ik tip ook op display op zich en zoveel fouten is niet te herstellen.

ik ben weer terug in Nederland en het toestel laat ik maar zo, met de fout erin. Geen gereedschap, hopeloze zaak....

iedereen dank voor de antwoorden en bijdragen.

groet Jan