Siemens warmtepompdroger WT48Y700NL/03 droogt niet

Ik ben bezig met een Siemens droger die niet meer droogt. Wat ik geconstateerd heb is dat een 680uF 400V condensator bol staat. Deze zit op de invertorprint die de 120V DC maakt voor de warmtepomp.

Heeft er iemand een site waar ik deze kan bestellen. De dimensies zijn 35 mm doorsnede en 50 mm hoogte en 10 mm terminal pitch. Operating temperatuur is 105 graden Celsius.

Heb zelf gekeken op TME en UTSOURCE maar kan deze daar niet vinden. Misschien kijk ik er wel overheen natuurlijk.

Heb er denk ik een gevonden LGW2G681MELC50.

als je op het dakje van de elco drukt, kun je dit dan induwen? zo ja is de elco wrs niet stuk..

warmtepomp drogers hebben andere problemen die hier vaker voorbij komen, verstopte bak voor het condenswater, oververhitte compressors door vuile filters enz.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 11 februari 2018 12:45:12 (46%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bovenkant van elco is van plastic wat bol staat. Probeer de capciteit te meten met mijn multimeter maar die geeft niets aan. Weet niet of mijn multimeter deze elco normaal kan meten omdathet een 400V is.

Warmtepomp wordt helemaal niet ingeschakeld.

dat plastic is een plaatje wat vaak door warmte bol staat, dit plaatje kan er zo uitgehaald worden, zit geklemd onder de krimpkous van de buitenkant. is het alu eronder plat, dan is de elco ook niet slecht..

welke meter gebruik je? niet elke dmm kan veel uf aan capaciteit meten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb het plaatje eraf gehaald en de Elco staat niet bol. Zonder goede meet apparatuur moet ik aannemen dat hij nog goed is.

Zal een 220V p[ de print zetten en meten

Robert,

Ben je nog verder gekomen indertijd, we hebben hier dezelfde storing op dezelfde machine. Volgens de monteur van Siemens is de inverter print stuk.
Nu zit daar denk ik een triac op, dat lijkt me de meest waarschijnlijke defecte component.
Heb jij de storing uiteindelijk gevonden?

Arne

Meestalis het 3 fase IC defect en de condensator is niet geheel in orde. Monteur heeft het juist.

Heb hetzelfde probleem. Condensator staat bol. Was even aan het zoeken binnen het forum of ik wat kon vinden. Hoe heb jij het aangepakt? Ik denk dat ik de condensator zelf wel kan vervangen. Heb er een gevonden die op de mijne lijkt, maar ben er niet zeker van. https://www.fiyo.nl/metaalpapiercondensator-voor-wasmachine-00610150 De afmetingen lijken groter. Iemand nog tips? Alvast bedankt!

Dat is een heel andere. Lees het topic nog even door over die bolle condensator, vaak staat alleen de plastic bovenkant bol en niet het binnenwerk. Dat zwarte is slechts een afdekkapje.

Als je overigens wilt weten welke condensator je moet hebben... Het staat erop geprint :)

400v 680uf zie ik op de foto bovenin het topic.

Bedankt @maus0611. Ik ga het nog even uitzoeken.