2.4ghz QPSK (QAM) demodulator IC voor arduino

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen!

Wat ik wil bereiken:
Met mijn profoto Air-TTL naast de huidige flitsers ook een LED lamp aansturen. (deze moet gedimd kunnen worden vanaf de profoto Air-TTL unit)
En wellicht in de toekomst andere dingen.

De volgende link geeft FCC informatie over de Air-TTL: Link

Voor wat betreft Reverse enginering van de signalen die vanuit de Air-TTL komen dacht ik een SDR te grebruiken zoals te zien in het volgende filmpje:
link

Als ik weet hoe de communicatie verloopt lijkt me het zaak op jacht te gaan naar een 2,4ghz QPSK/QAM (MSK!!) IC die te interfacen is met een Arduino over bijvoorbeeld I2C.

Specifiek 2 vragen:
1. Ga ik met behulp van die SDR met Downconverter de signalen kunnen decoden? Zo nee wat heb ik dan nodig?

2. Na het reverse engineren: welke IC heb ik nodig, met welke instellingen, om de signalen te kunnen decoden op een arduino?
[EDIT]
Heb inmiddels een IC gevonden! Na het nogmaals doorlezen van het FCC rapport blijkt het dat er van profoto product is ontworpen die gebruikt maakt van de CC2500 chip van TI. De communicatie gaat volgens het SPI protocol!
Op Ali: Link
En de PDF van de CC2500: Link
[/EDIT]

Bij voorbaat dank voor de hulp!!

[Bericht gewijzigd door Robertoal op 14 februari 2018 13:54:46 (29%)]

En inmiddels een library gevonden van de CC2500 voor Arduino: link

Nu is het zaak van uitlezen! Heb inmiddels op ali express zo'n chippie besteld!

Klopt het dat het nu 'simpelweg' een kwestie is van aansluiten op Arduino via SPI (gebruik makend van de Library) en vervolgens op receiven zetten met de juiste frequentie (en kanaal breedte)?
Wellicht in een kooi van faraday samen met de profoto zender zodat ik alleen die signalen binnen krijg?
Iemand nog tips hoe ik het Reverse engineren het beste kan aanpakken?
[bericht verwijderd]

[Bericht gewijzigd door sjonkeesse op 17 februari 2018 00:32:01 (100%)]

Hi Robertoal,

i do have a similar idea, we bought some used 7s generator and i try to connect to our Profoto AirRemote, that it will flash with our other heads.
The time i found your post, i already discovered the FCC website and have some CC2500 at home. Did you have any success on decoding the Profoto flash protocol?

Regards
Michael