Voeding afkort zaag schakelt laat in

Hallo, ik heb een vraagje en misschien kan iemand mij daarmee helpen ( kom er zelf niet uit )
ik ben al 2 weken bezig met een industriële zaag ( AFKORT ) maschine.
Probleem is dat als je de maschine aanzet deze pas vele malen later inschakelt uit zijn eigen ??? ( soms een half uur ???????????? )
Wie o wie heeft hier misschien een idee over wat dat zou kunnen zijn?
Groetjes Cor.

Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen uitmeten, mogelijks slechte schakelaar, onderbreking in de kabel, eventuele start-stroombegrenzing defect, slechte koolborstels/collector enz....

Je zit in een luxe positie, een half uur tijd om iets uit te meten krijg je niet elke dag ;)

LDmicro user.

Thermische beveiliging die te snel in komt?

Probleem is dat als je de maschine aanzet deze pas vele malen later inschakelt uit zijn eigen ??? ( soms een half uur ???????????? )

Hier kan ik geen chocolade van maken, schakelt hij zichzelf in na enkele minuten?
Een afkortzaag hoort niet uit zichzelf in te schakelen, maar schakelt pas in indien de schakelaar wordt ingedrukt en schakelt gelijk uit als de schakelaar wordt los gelaten.

Groetjes Hans.

[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op vrijdag 16 februari 2018 14:22:43 (23%)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
mel

Golden Member

Relaiskontanten ingebrand?
Is trouwens een slechte zaak, een machine die vanzelf start.. Vingers zijn zo weg...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Hier wat meer info:
Het gaat om dit onderdeel:
https://americas.fujielectric.com/files/FVR_G5S%20Instruction%20Manual…
Als hij werkt en je doet de maschine uit en weer aan, geen probleem. Maar.....als je de maschine voor langere tijd uitzet dan moet je dus heel lang wachten dat deze kast inschakeld/ aan gaat??
Groetjes,
Cor.

als je de netvoeding van deze kast aan schakelt, en dan werkt het niet voor 30min, zou ik het zoeken in de hulpvoeding van deze regelaar, die wil wrs niet opstarten in koude toestand. zou je een fohn over de print halen als hij niet start, print verwarmen met de fohn en dan start de machine wel, rotte elco in de voeding van die regelaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Super Testman, ga ik morgenochtend direct als eerste uitproberen !!
Thank,s
Groetjes Cor.

P.s. was vergeten te vertellen dat deze maschine ( waarschijnlijk ) een jaar heeft stilgestaan, weet niet of dit heel veel uit maakt?

Dat je in een luxe positie zit, dat gezegde ga ik terugnemen met zo'n regeling.
Integendeel, dat wordt een moeilijke klus.

Als ze lang heeft stilgestaan is het best mogelijk dat je met een uitgedroogde elco zit, mogelijks in de voeding zoals Testman schrijft.

LDmicro user.
GJ_

Moderator

Of een verrotte condensator in de DC bus. Daar zit ook de voeding voor de logica. Als dat zo is zou ik gewoon de hele drive vervangen.

Bedankt allemaal voor de berichtjes én ideeën retour.
Ga ik morgen met frisse moet proberen !
Groetjes, Cor.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Van dat soort spelling word ik moedeloos. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/