PIC meerdere A/D kanalen en A/D interrupt

In mijn project maak ik gebruik van 2 potmeters die ik, uiteraard, via de A/D converter wil uitlezen.
Normaal doe ik dat via de ADin functie van PicBasic en dat werkt prima. Maar nu zit ik om meerdere redenen te denken aan het gebruik van de A/D interrupt.
Ik heb de datasheet doorgelezen, maar ik mis wat zaken
- wanneer treedt die interrupt op? Is dat nadat de gemeten waarde verandert, of moet ik daar zelf iets voor doen?
- hoe kan ik beide potmeters/AN Channels met één interrupt onderscheiden?

Just find out what you like and let it kill you

A/D interrupt komt als de A/D conversiecyclus compleet is, niet als de waarde zelf verandert.
(ikzelf heb er nooit veel nut voor gezien; ik gebruik gewoon een timer om de zaak af te handelen.)

Voor pics met 1 A/D converter met een MUX geldt het interrrupt voor het kanaal waarop je de A/D conversie hebt gestart...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Normaal start je dus de AD conversie. Dan duurt het en tijd voordat die klaar is. Dan kan je gaan wachten of je kan wat anders gaan doen.

De interrupt signaleert dat ie klaar is.

Wil je twee kanalen doen, kan je de interrupt instellen om steeds af te gaan. In de interrupt doe je dan: sla gemeten waarde op in een globale variabele, wissel de mux naar het andere kanaal en start een nieuwe conversie. Zo heb je steeds de meest recente meting in zo'n globale variabele. Hoeft je code niet te wachten als ie de huidige waarde nodig heeft.

Wat arco zegt is dat ie een timer start. Iedere timer is dan: vorige ADC waarde opslaan, ander kanaal selecteren en volgende conversie starten. 1x met de hand uitzoeken dat de tijd (ruim) voldoende is om de conversie te doen.

Op STM32 doe ik zelf nu een "start continuous conversion". Die geeft me dan 1x in de 8/16/32/64 conversies een interrupt en dan verwerk ik de gemeten samples. Dan is er dus een DMA proces aan de gang om het in m'n geheugen te stoppen..... Dat zal die PIC wel niet hebben.

[Bericht gewijzigd door rew op 16 februari 2018 14:43:50 (15%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank u!
Helemaal duidelijk.
Het is dus wat ik al vermoedde.

Just find out what you like and let it kill you