Omvormer 10 watt voor Amerikaans/Canadees product

Hallo mensen,

Ik heb een product uit canada wat op 110 volt werkt met een maximaal vermogen van 10 watt.
Ik heb een omvormer nodig van 110 naar 220 volt met 10 watt... Ik kan dit nergens vinden op internet.

Ik had een omvormer 110-220 volt besteld op conrad met een maximaal vermogen van 45 watt. Alleen hier werkt het product niet goed op.

Wie weet er toevallig een website waar ik zulke omvormers kan kopen? Of waar kan ik een custom made omvormer laten maken eventueel?

Groet,

Integraalfxdx

Arco

Special Member

Die 45w maakt weinig uit, moet gewoon werken. 'Product werkt niet goed' is ook wel erg vaag... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik denk niet dat het goed gaat met een omvormer van 110 naar 220

Jij moet 230 naar 110 hebben

vergeten

Golden Member

Op 21 februari 2018 12:43:22 schreef Integraalfxdx:
Hallo mensen,

Wie weet er toevallig een website waar ik zulke omvormers kan kopen? Of waar kan ik een custom made omvormer laten maken eventueel?

Groet,

Integraalfxdx

Je kan ze vaak 2 richtingen op gebruiken! 230-->110 of 110-->230.
Luxere modellen zijn soms omschakelbaar.
Klik op deze link: verhuistrafo

[Bericht gewijzigd door vergeten op woensdag 21 februari 2018 13:06:52 (10%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
evdweele

Overleden

Als je in plaats van "omvormer" zoekt op "verhuistransformator" of "verhuistrafo" en op "van 230V naar 110V" kom je waarschijnlijk een stuk verder.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik hoop inderdaad dat je m niet verkeerdom aangesloten hebt,
460v op een 110v apparaat zetten snap ik dat hij niet goed werkt, misschien zal hij dan nooit meer goed werken

mel

Golden Member

Hopelijk is het niet iets waar een lichtnet gerelateerde tijdbasis in zit, dan werkt het nog niet..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

als je 'm andersom (verkeerd) aansluit... mjah.

Aangezien TS echter noemt dat ie 'niet goed' werkt denk ik niet dat dat t geval is. Dan zou ie wel in 1x dood zit.

Denk eerder dat wat mel zegt: 50Hz terwijl dat ding 60Hz verwacht

werkt het "ding" vertel even wat het is is voor ons makkelijker... wel op 50 hz in plaats van de 60 hz die ze in de V.S. hebben.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!
Arco

Special Member

Als het apparaat werkelijk afhankelijk is van de netfrequentie, dan heb je zoiets nodig: https://techtron.pl/p2671,konwerter-falownik-z-230v-50hz-na-110v-120v-…
(400 zloty, bijna 100 euro...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

In geval van de TS zou ik eerst kijken en melden wat voor soort ding hij heeft gekocht. Als hij het zelf nog niet wist is dat in elk geval nuttig bij het gebruiken ervan of niet in de laatste plaats het vaststellen of het goed werkt.

Voor ons kan het uitmaken in het geven van het best werkende en/of goedkoopste advies. Dat het geheime ding niet werkt op een ander mysterieus ding van Conrad, dat een autotrafo of misschien zelfs een lichtdimmer zou kunnen zijn, kan een aanwijzing zijn dat er een ander ding nodig is om hem te laten werken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 februari 2018 12:43:22 schreef Integraalfxdx:
Ik heb een product uit canada .....

Een product uit Canada, dan denk ik aan cranberries of maple syrup.
Kom op zeg, vertel even wat voor ding het is.

Arco

Special Member

Ik vermoed dat dit het 'mysterieuze Conrad ding' is: https://www.conrad.nl/nl/goobay-54754-spanningsomvormer-acac-45-w-110-…
(is de enige in 45W die ik daar zie)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 februari 2018 14:14:02 schreef KlaasZ:
[...]Een product uit Canada, dan denk ik aan cranberries of maple syrup.
Kom op zeg, vertel even wat voor ding het is.

Het gaat om een electrical scalp stimulator voor haargroei te stimuleren. De naam is een Tesla violet ray device of “hair comb”.

Zie hieronder het filmpje:

https://youtu.be/6BJnFZzQTZw

En deze (zo hoort die te werken):
https://youtu.be/Wu17hRmPrxg

Dat verhaal met de frequentie op 50-60 Hz heb ik nagevraagd aan de fabrikant maar die willen dat niet prijsgeven. Dat is een trade-secret, in ieder geval werken ze wel wereldwijd want ze hebben wereldwijd klanten en het moet werken op ieder lichtnet.

Op 21 februari 2018 14:15:06 schreef Arco:
Ik vermoed dat dit het 'mysterieuze Conrad ding' is: https://www.conrad.nl/nl/goobay-54754-spanningsomvormer-acac-45-w-110-…
(is de enige in 45W die ik daar zie)

Ja dat is inderdaad de omvormer die ik heb getest, maar de Tesla hair comb blijkt daar niet goed op te werken.

Op 21 februari 2018 16:56:46 schreef Integraalfxdx:
[...]

Dat verhaal met de frequentie op 50-60 Hz heb ik nagevraagd aan de fabrikant maar die willen dat niet prijsgeven. Dat is een trade-secret, in ieder geval werken ze wel wereldwijd want ze hebben wereldwijd klanten en het moet werken op ieder lichtnet.

Hoe weet je dan dat ie op 110V moet werken? Dat is dan ook top-secret. Ze geven vast ook niet prijs hoe ie eruit ziet.

[ontopic]
Het is natuurlijk de grootste onzin als ze geeneens gegevens willen opgeven wat dat ding voor eisen heeft aan de voedingsspanning. Dan kun je dat ding nooit gebruiken.

Dat ze niet vertellen hoe ie inhoudelijk werkt... ok. (Al vraag ik me af in hoeverre dat rocket-science is). Met dat soort antwoorden krijg ik altijd zo'n biostabil-gevoel.

Als ik t filmpje zo zie lijkt het op een soort statische lading gebaseerd. Dan zou ik me zo kunnen voorstellen dat omhoog transformeren van spanningen wel anders gaat op 50 dan op 60Hz (een trafo gedraagd zich dan anders)

Op 21 februari 2018 13:04:02 schreef vergeten:
[...]

Je kan ze vaak 2 richtingen op gebruiken! 230-->110 of 110-->230.
Luxere modellen zijn soms omschakelbaar.
Klik op deze link: verhuistrafo

Bedankt voor je link.
Ik heb alleen die verhuistrafo’s ook allemaal voorbij zien komen, en dat is allemaal met 100 watt, 300 watt en hoger...

Wat bedoel je met dat ze 2 richtingen op zijn te gebruiken? In principe maakt dat voor dit geval niets uit toch?
Ik zoek een verhuistrafootje van maximaal 10 watt.

Correct me if i’m wrong want ik heb hier helemaal geen verstand van.

Die Conrad omvormer is een autotrafo. Niks bijzonders dus, daar zou dat apparaat op moeten werken.
Ik kan me niet voorstellen dat de frequentie er iets toe doet. Het ding produceert gewoon hoogspanningsvonkjes.

Op 21 februari 2018 17:12:11 schreef Integraalfxdx:
Ik zoek een verhuistrafootje van maximaal 10 watt.

Nee, je moet een verhuistrafo hebben van minimaal 10 watt, want dat is wat het apparaat vraagt. Als je zo'n ding zou hebben wat op 230 volt werkt dan ga je daar toch ook geen zorgen over maken? Het elektriciteitsnet bij jou in huis wordt gevoed uit een wijktrafo van 200 kilowatt of zoiets.

Arco

Special Member

Als het een 'rebranded' versie is van deze Chinees, dan zou 'ie ook op 230v werken. (lijkt me ook logisch als de leverancier beweert dat 'ie op de hele wereld werkt)
https://www.alibaba.com/product-detail/mini-home-use-hair-growth-elect…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 februari 2018 17:08:02 schreef DJSmiley:
[...]

Hoe weet je dan dat ie op 110V moet werken? Dat is dan ook top-secret. Ze geven vast ook niet prijs hoe ie eruit ziet.

[ontopic]
Het is natuurlijk de grootste onzin als ze geeneens gegevens willen opgeven wat dat ding voor eisen heeft aan de voedingsspanning. Dan kun je dat ding nooit gebruiken.

Dat ze niet vertellen hoe ie inhoudelijk werkt... ok. (Al vraag ik me af in hoeverre dat rocket-science is). Met dat soort antwoorden krijg ik altijd zo'n biostabil-gevoel.

Als ik t filmpje zo zie lijkt het op een soort statische lading gebaseerd. Dan zou ik me zo kunnen voorstellen dat omhoog transformeren van spanningen wel anders gaat op 50 dan op 60Hz (een trafo gedraagd zich dan anders)

Dit is letterlijk wat de verkoper heeft gezegd in ons e-mail contact:

That should be okay but again...bring it to the store and try it out to see if it works adequately because there are so many transformers and other combinations of specs. ( WE DO NOT REVEAL ALL OUR SPECS BECAUSE IT IS A PROPRIETARY ISSUE...A TRADE SECRET)

Our device is rated for 10 watts... BUT not more than that ...so again, try them out. It will be OBVIOUS which is the best because it will start to spark quite strongly almost as soon as you turn the knob.

Sincerely

LEON

Hij heeft het over dat het apparaat sterk gaat vonken als die is aangesloten, en dat doet ie niet met een conrad 45 watt omvormer,

Er zit een knopje op waar je aan kan draaien, en als ik die op max vermogen draai dan gaat ie wel knetteren, en dat is het probleem. Dat zou die in eerste instantie al moeten doen zonder dat ik aan het knopje hoef te draaien...

Arco

Special Member

Nogmaals, hoe weet je dat 'ie 110v is? Staat er op voor welke netspanningen hij geschikt is? (of is dat ook een bedrijfsgeheim... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 februari 2018 17:17:05 schreef KlaasZ:
[...]Nee, je moet een verhuistrafo hebben van minimaal 10 watt, want dat is wat het apparaat vraagt. Als je zo'n ding zou hebben wat op 230 volt werkt dan ga je daar toch ook geen zorgen over maken? Het elektriciteitsnet bij jou in huis wordt gevoed uit een wijktrafo van 200 kilowatt of zoiets.

Daarom snap ik ook niet waarom het apparaat niet sterk begint te vonken en knetteren. Volgens de leverancier zou die dat moeten doen zodra je hem aansluit en aan zet. Je kan aan het knopje draaien voor sterkere vonken, maar dat zou niet nodig moeten zijn...

Toen ik het apparaat aansloot begon die te zoemen, maar ik zag niks en toen ik aan het knopje ging draaien werd het kammetje rood en knetterde ie een klein beetje.

Hij hoort zo te knetteren en vonken zoals je in dat filmpje zag op vol vermogen, en dat doet ie dus niet.
Ik snap niet waarom die 45 watt verhuistrafo niet werkt...

Of misschien is die tesla comb wel kapot?

Op 21 februari 2018 17:28:18 schreef Arco:
Nogmaals, hoe weet je dat 'ie 110v is? Staat er op voor welke netspanningen hij geschikt is? (of is dat ook een bedrijfsgeheim... :) )

Dat heeft de leverancier gezegd, en het ding is voor ieder netspanning geschikt over de hele wereld maar je moet dan wel zelf een verhuistrafo zien te regelen.

In canada hebben ze een 110 volt netspanning..

[Bericht gewijzigd door Integraalfxdx op woensdag 21 februari 2018 17:31:34 (25%)

Op 21 februari 2018 17:29:16 schreef Integraalfxdx:
...en het ding is voor ieder netspanning geschikt over de hele wereld maar je moet dan wel zelf een verhuistrafo zien te regelen...

Dat is een tegenstrijdigheid. Als hij geschikt is voor iedere netspanning, waarom zou er dan nog een trafo tussen moeten?
Wat staat er op het typeplaatje of in de handleiding?