wat is dit voor ding?

Hoi. Ben bezig met een heel simpel circuit. Op in dit circuit zit een 4 polig SIP element met het opschrift CX55. Het zou een pulstimer of zo iets moeten zijn maar ik kan geen gegevens vinden.
Toepassing is een alarmpje met een piezo element.
Heeft iemand een idee?

Arco

Special Member

Die vierpoters zijn meestal chinese custom gevallen. Zie je vaak in zaken als fietsverlichting, alarm, timer,...
Zul je weinig over vinden. Die behuizing wordt ook gebruikt voor Hall switches.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ken ze vooral als Hall sensor.

maartenbakker

Golden Member

Schema uittekenen van de schakeling eromheen geeft vaak wel iets meer inzicht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hoi Arco,klopt en dat heb ik al gedaan. Ik weet dat dit soort schakelingen vaak met een NE555 worden gedaan. Het "ding"heeft een +, - out en (waarsch) een reset die ook aan de - hangt. De out gaat naar de basis van de transistor. Meer is t niet.. G.

Opto coupler zie je ook wel als 4 polig.

edit: Arco en flash2be, klopt zal geen opto zijn, ik had het aantal en de aanluitingen + en - voor de diode en de out een npn met de E aan de min, door de slagschaduw zag ik de aansluitingen niet zo goed.

[Bericht gewijzigd door rwk op donderdag 22 februari 2018 21:11:09 (72%)

Arco

Special Member

Bij opto's zitten de aansluitingen tegenover elkaar. (anders zou de isolatie weinig meer voorstellen...)

https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/zzAAAOSwI-BWJaZO/s-l225.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

Ik denk dat rwk een optische reflectie sensor bedoelde.