electrische verwarming maken

Op 2 maart 2018 21:00:06 schreef fcapri:
nu is rijden met aangedampte en bevroren ruiten ook niet aangeraden

Binnenkant dun insmeren met afwasmiddel

Op 2 maart 2018 21:04:06 schreef fcapri:
@rolo: daarmee blijven mijn ruiten nog altijd niet ijsvrij

korte pijn dan maar en een namiddagje afzien in de kou:
http://www.mister-auto.be/fl/verwarmingsmotor/bolk-bol-02146000_g467_a999BOL-02146000.html

Duidelijk minder werk dan bij mijn auto. Dat kost mij een hele dag als ik flink aanpoot en ik trek er liever twee dagen voor uit, met de nodige koffie tussendoor. Gekmakend gepriegel, zo op je kop in de auto.

Pas wel op met dit koude weer, kunststof breekt sneller.

En dat met die vrouw ernaast was eigenlijk serieuzer bedoeld dan het wellicht overkwam. Mijn eerste auto was een Citroen Dyane, zo'n Eend met plat dak. Luchtgekoelde motor en een klepje dat je kon openzetten en dan kwam er door de rijwind een ietsje pietsje lauwe lucht naar binnen als de motor op temperatuur was. Geen kachelventilator of dat soort onnodige luxe. Bij strenge vorst moest je ook de binnenkant van de ruiten krabben. Met twee personen in de auto was het merkbaar warmer, al moest je nog steeds een jas, sjaal en muts dragen. En tegen condens aan de binnenkant had ik een zeem.

Misschien dat zo'n kant en klaar ding van €15 net genoeg is om de temperatuur boven nul te krijgen en het met een jas aan uit te zingen tot het wat beter weer is. Ik zou de klus zelf nu niet graag buiten uitvoeren en op het eind een stel onderdelen over te houden om het daarna nog een keer te kunnen doen.

heb jaren geleden meerdere citroen bx van t hele dashboard ontdaan, dat viel nog best mee om los te halen. de kachelmotor was ook onder t dashboard verwerkt, maar ik meen dat je die wel los kon trekken zonder de slangen voor bij de motor los te moeten maken, de buizen stak je in een voet met rubber ringen.

tegenwoordig is t meer frutspul, heb van de week nog een fanmotor gemaakt die alleen nog op stand 4 werkte, kabels werden dan ook snel warm, bleek het ding zo zwaar te lopen dat de kachelmotor weerstand de 2 tussenstanden niet eens aankon. lagers in de wd 40 en de schroeftol met 1000 toeren op de as voor een minuutje, weer goed..

edit: 0 teveel, waren de specs van de klopstand :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

In race auto’s gebruiken we deze vaak:
https://www.biesheuvel.nl/automotive/interieur/ventilatoren/inline-blo…

Die zijn er met en zonder verwarming.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 2 maart 2018 22:31:58 schreef testman:
lagers in de wd 40 en de schroeftol met 10000 toeren op de as voor een minuutje, weer goed..

Zo'n schroeftol wil ik ook !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 2 maart 2018 22:12:30 schreef Kilian:
[...]
Duidelijk minder werk dan bij mijn auto. Dat kost mij een hele dag als ik flink aanpoot en ik trek er liever twee dagen voor uit, met de nodige koffie tussendoor. Gekmakend gepriegel, zo op je kop in de auto.

Wat dat betreft was de Ford Scorpio de max. 5 schroeven en de ganse bovenkant van het dashboard was er af.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.