Vocht in LCD TV na lekkage

Wij hebben lekkage gehad en nu lijkt het alsof er water in onze LCD TV (Samsung) zit. Het is vooral te zien op een witte achtergrond. Zie de foto's die ik heb bijgevoegd.
Ik heb de stroom eraf gehaald, maar gisteren hebben we de TV zeker een uur aangehad voordat we het voor het eerst zagen. Misschien heel veel geluk gehad.

Als dit inderdaad water is, kan het er dan ook weer uit?
Moet ik gewoon wachten? Of er af en toe een fohn op zetten?

Ik zou hem een aantal dagen naast een radiator zetten en zeker NIET aanzetten! Anders scherm geheel demonteren en alles apart drogen. Er zit tussen diffuser platen vocht.

Dank voor de snelle reactie!
Dus met genoeg geduld en warmte zou dit weg kunnen trekken?

Het zou misschien kunnen maar hoe snel verdampt vocht als het ergens tussen zit.. En als de lagen bij elkaar worden gehouden met een strip blik komt er binnenkort weer een ander probleem.

Mogelijk kunt u nog iets regelen via de inboedel verzekering.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Arco

Special Member

Of dat er weer uit trekt betwijfel ik. Is er tussen getrokken door capillaire werking en dat gaat niet zo makkelijk weer weg.
(en dan nog kunnen er vlekken achterblijven)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
TinusTech

Golden Member

Ik zou warmte en koude afwisselen zodat er een soort pompwerking ontstaat. Dus een paar uur het scherm voor de (warme) radiator en dan een paar uur op een koelere plaats.

Meestal gaat het niet vanzelf weg , een theedoek en een strijkijzer willen ook wel helpen.

Eigenlijk een gevalletje waterschade die door de inboedelverzekeraar meestal vergoedt wordt maar terzijde. Als u toch zelf wil proberen dan is het handig om de tv op bijvoorbeeld een dressoir te plaatsen in een verwarmde ruimte en het vocht op natuurlijke weg te laten verdampen. Als de tv voor een verwarmingsradiator wordt gezet dan condenseert het vocht zeer snel en kan nog meer schade aanrichten want het kan niet weg en zodra de tv weer afgekoeld is wordt het water weer vloeibaar dus schiet dat niet echt op.