accu spanning verlagen

Hallo

Ik wil graag twee accu's van 3,7v aan elkaar koppelen
wat de spanning 7,4v maakt.

Mijn vraag is hoe kun je 7,4v naar 4,8 brengen.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Klinkt als dat je 4 nica'ds nimh cellen wilt vervangen ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Hoeveel stroom gaat er lopen?

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Het is voor een kleine accuschroevendraaier.
Weet niet hoeveel stroom de vorige accu had.
Maar de vorige accu was inderdaad 4 x 1,2v
Ni-cd

dus liion cellen plaatsen waar eerst nicd zaten? de machine werkt op 7,4V ook prima, maar de originele lader vergeet maar, die stookt de liion cellen op..

wat collega's die als machine sloper bekend staan hebben nog een 14,4V machine met 18V accu's, nieuwe machine wordt er nog niet aan gewaagd. dat gaat al jaren goed, zolang je maar niet op hoge versnelling met regelknop half ingedrukt lang gaat boren oid, dan gaat de motor regelfet stuk door de hogere stroom.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 10 maart 2018 14:53:33 (50%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Jasper, Accus zijn prima voor bepaalde dingen. Dingen die gemiddeld niet zo veel trekken, maar bij vlagen even wel heel veel kunnen prima uit een accu.

Een net-voeding of "step down converter" (deKees zegt "buck" da's hetzelfde), die moet je op de maximale stroom berekenen. Dus... Je 8.4V van de lithium cellen is wat veel, maar zolang je de boel niet gaat overbelasten (vooral zwaar belast langzaam draaien) zal het inderdaad best op 8.4V werken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wellicht werkt dat ding ook prima op 3,7V (enkele cel). Zou ik eens proberen.

Mijn 2,4V Bosch werkt er in ieder geval wel uitstekend op ;) (1,5euro Powerbank van Kruitvat incl. laadprint ingebouwd, laad dus nu met micro-USB op).
Mijn 4,8V heb ik nog niet omgebouwd omdat de NiCd's nog werken.

Overigens zou ik erop proberen te letten dat je inderdaad flinke stromen kunt trekken uit de cellen die je koopt. Mijn bovengenoemde cel houdt het al een paar jaar uit, ondanks dat deze er ongetwijfeld niet echt geschikt voor is. Ik had maar 1,50euro te verliezen dus gokte er maar op...
Maar de 7,2V boormachines die ik nu om ga bouwen voor schoonvader krijgen 7,2V 2000mAh accus die met 25C of 40C kunnen ontladen (Hobbyking LiPo accu's)*

* 2000mAh betekent (kort door de bocht) dat het ding gedurende 1 uur 2 ampere kan leveren en dan is ie volledig leeg. 25C betekent nu dat het ding ook veilig 25 keer die 2A als piekstroom kan leveren (let op dat ik geen uur of andere tijd meer noem), dus 50A. Zoiets heb je voor een boormachine wel nodig. Ter vergelijking: mijn zware 12V klopboormachine van Skil op mijn 10A voeding heeft 5-10 seconden nodig om zijn maximale toerental te halen: dus met een accu trekt hij waarschijnlijk gedurende 1 seconde wel 100A

[Bericht gewijzigd door r-p op dinsdag 13 maart 2018 20:25:34 (62%)

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Laat je nog weten wat het geworden is en wat de resultaten van je "proberen" zijn?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Jongen/meisje, we moeten 9 maanden wachten :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Heb twee nieuwe 14500 lion accu's bestelt, die moeten uit China komen.
En dat duurt een paar maanden.

Thevel

Golden Member

Een paar maanden?
Komen ze lopend brengen? :)

Was vergeten een bericht te schrijven.
Accuschroevendraaier werkt goed op 7,4v
Moest alleen ook een nieuwe oplader uit china laten komen. Bij deze kan de discussie gesloten worden s.v.p.

Ik ben benieuwd hoe goed het werkt als je vol gas een gat boort met een 7 gatenzaag... :)

Shiptronic

Overleden

Op 15 juli 2018 01:18:13 schreef maus0611:
Ik ben benieuwd hoe goed het werkt als je vol gas een gat boort met een 7 gatenzaag... :)

Niet, dan liggen binnen no time je tanden eraf. Een gatenzaag moet je rustig mee boren, met flink veel koppel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Gelukkig zijn er nu wel gatenzagen met de de juiste tanden voor mdf ed.
Maar nog steeds, niet te hard draaien en druk houden.
En gebruik een boormachine met een max koppel, slipkoppeling.
Ik heb al weer jaren geleden (met het door mijn werkgever ter beschikking gestelde gereedschap) eens lelijk mijn pols verdraaid bij het boren van een gat in moeilijk hoekie.

Dit bedoel ik :
https://www.profitgatzagen.nl/gaten-zagen-in-hout
(zo maar een willekeurige greep van het grote www)

[Bericht gewijzigd door Kees frees op maandag 16 juli 2018 12:36:22 (14%)

Shiptronic

Overleden

Herkenbaar,heeft mij een gebroken Hand opgeleverd.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zag zo eens een man een gat in de Eiffeltoren boren met een joekel van een boor. En zijn boor slipte steeds. Ik dacht, draai dat ding wat vaster vent!
Pas later snapte ik het...

was een 20 jaar terug normaal, machines waren niet van slipkoppeling voorzien of vastloop beveiliging. sloeg ie vast ging je pols eraan, of je werd zo over de verdieping gelanceerd. nu zorgt een boor die te zwaar loopt dat de machine slipt, meer als een sterke veer en paar nokken is dat niet. de zwaardere machines hebben ook nog een beveiliging op vastslaan, machine draait een kwartslag en hij stopt meteen. ook wel nodig met een toestel van 2KW, trekt je zo van de trap af.

sommige machines slippen wel te snel, is die beveiliging vaker ingekomen slijt ie in en komt steeds sneller in. dat is wel oplosbaar want het is wel storend als je niet door een muur van niks kunt komen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer