Backlight stuk LG LED tv

Op 13 maart 2018 11:58:57 schreef maartenbakker:
[...]Grote kans dat de spanning niet continu is en de pieken wel hoog genoeg. Je meter geeft die niet weer.

Ok maarten, met die opmerking ben ik vertrouwd genoeg om er van uit te gaan dat de voeding nog ok is. Ik ga naar de volgende stap...

Wie weet waar ik zo'n complete set strips kan krijgen? Ik kreeg een tip van iemand dat ASWO Service ze kan leveren voor ong. €70,- Ik heb het bedrijf gecontacteerd maar zij leveren niet rechtstreeks aan particulieren.

De gegevens van zijn:

3 x L1 6916L-1385A
2 x L2 6916L-1387A

3 x R1 6916L-1386A
2 x R2 6916L-1388A

Screen: LC420DUE (SF) (L3)

Power board: EAX64905301 (2.0)
Main Board: EAX64891403 (1.0)

Als iemand een set heeft liggen of voor mij wil bestellen zou ik daar heel blij mee zijn.

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

Zelf LEDs vervangen is een optie indien je handig bent met solderen. Anders kan iemand anders het doen op het forum misschien?? Ebay anders afstruinen.

Op 13 maart 2018 18:40:13 schreef smd:
Zelf LEDs vervangen is een optie indien je handig bent met solderen.

Hmm... de uitdaging word steeds groter.

Ik heb ook een LED die niet brand en de multimeter laat ook niets zien. Daar is dus een onderbreking.
Zit die onderbreking meestal in de LED zelf?

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Dus u heeft één led die niet brand dat is voldoende om in protectie te gaan,indien u iets handig bent kan u deze led vervangen en tv zal dan wel werken

Op 14 maart 2018 13:43:39 schreef maxtv:
Dus u heeft één led die niet brand dat is voldoende om in protectie te gaan,indien u iets handig bent kan u deze led vervangen en tv zal dan wel werken

Met 1 probleem en dat is bij LG vaak voorkomend, als de backlight altijd op maximaal heeft gewerkt dan is de kans zeer groot dat er meerdere leds versleten zijn en het toestel repeat komt met eenzelfde klacht. Bij LG is het beste om alle leds / strips te vervangen.

Op 14 maart 2018 13:43:39 schreef maxtv:
Dus u heeft één led die niet brand dat is voldoende om in protectie te gaan,indien u iets handig bent kan u deze led vervangen en tv zal dan wel werken

In totaal branden er 7 niet en 1 strip met een onderbreking.

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

Op 14 maart 2018 14:56:57 schreef william1967:
[...]

Met 1 probleem en dat is bij LG vaak voorkomend, als de backlight altijd op maximaal heeft gewerkt dan is de kans zeer groot dat er meerdere leds versleten zijn en het toestel repeat komt met eenzelfde klacht. Bij LG is het beste om alle leds / strips te vervangen.

Hier ga ik voor. Ik heb de strips besteld. Ben benieuwd...

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

Succes :)
Gaat je vast lukken.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 14 maart 2018 17:20:38 schreef Gadget_inc:
Succes :)
Gaat je vast lukken.

Dank je wel!
Een goede afloop of een reeks LG onderdelen op Ebay... Ik laat het nog even weten.

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

Daarna gelijk verlichting op max 50% zetten, anders weer snel defecte LEDs.

Op 14 maart 2018 18:34:10 schreef smd:
Daarna gelijk verlichting op max 50% zetten, anders weer snel defecte LEDs.

Daar hoor je iedereen over inderdaad. Ik begrijp niet dat als dat zo slecht voor de LEDs is dat af fabriek de instellingen niet gewoon 10 - 60% is.
Zal wel weer verwikkeld zijn in verkooptrucjes.

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.
maartenbakker

Golden Member

Een toestel dat onder gemiddeld daglicht nog een mooi contrast levert, verkoopt inderdaad wel beter. Dat was een van de redenen dat Trinitron in de jaren '80 een goede naam kreeg; je kon die dingen als lichtbak gebruiken als je het niet erg vond om ze wat sneller af te schrijven. Dan vervang ik liever een paar LED'jes dan een dure buis die bovendien bijna 3000 kilo weegt omdat ze er zo nodig een berg ijzer in moeten verwerken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 14 maart 2018 21:19:25 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 maart 2018 21:18:28 schreef maartenbakker:
Een toestel dat onder gemiddeld daglicht nog een mooi contrast levert, verkoopt inderdaad wel beter. Dat was een van de redenen dat Trinitron in de jaren '80 een goede naam kreeg; je kon die dingen als lichtbak gebruiken als je het niet erg vond om ze wat sneller af te schrijven. Dan vervang ik liever een paar LED'jes dan een dure buis die bovendien bijna 3000 kilo weegt omdat ze er zo nodig een berg ijzer in moeten verwerken.

ze tuimelde ook vaak voorover omdat het zwaartepunt vooraan zat door het dikke (vlakke) glas aan de voorzijde .
moest dik zijn vanwege het vlakke om het drukverschil op te vangen (dacht ik)

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Op 13 maart 2018 18:40:13 schreef smd:
Zelf LEDs vervangen is een optie indien je handig bent met solderen.

Over zelf LEDs solderen geproken...https://youtu.be/8Q6YNmBKjiU

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.
maartenbakker

Golden Member

Knap werk, vooral die allerkleinste. Grappig om te zien dat de LED oplicht door de koppeling via de bout en pincet.

Ik geloof dat ik uit de losse hand nog nooit kleiner dan 0603 heb gedaan (met 1,2mm soldeerpunt en 1mm harskerntin), maar heb nu een microscoop, een Ersa Pico waar nog een puntje aan moet en hetelucht. Dus dat wordt de volgende keer wat oefenen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 15 maart 2018 12:23:19 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Perrsoonlijk de LEDs los vervangen en verlichting op 50 % gezet. scheelt een bak met geld en je ziet geen verschil. Vaker zo uitgevoerd en gaat dan wel OK voor langere tijd.

Op 15 maart 2018 12:21:25 schreef maartenbakker:
Knap werk, vooral die allerkleinste.

De grote verdwijning (4:30) is ook wel grappig.

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

@SMD heb je dat gewoon alle leds vervangen of alleen de defecten.
Ik heb net ook eenzelfde klusje binnengekregen, maar ik wil er liever nog niet aanbeginnen

Waar haal ik trouwens de vervangende leds vandaan. Want ik zie voor de led tvs zoveel staan dat ik eigenlijk niet weet welke
Die hier is ook een LG tv in de 5000 serie volgens mij

Anna

Hallo Anna 1980 de leds vervangen die defect zijn is voldoende en dan de lichtsterkte zoals smd vermeld op de helft zetten,ik gebruik hier leds voor uit een samsung die afgebroken zijn

Beste forumers,

Tot mijn grote genoegen kan ik u mededelen dat mijn LG LED screen weer speelt als nieuw.
Uiteraard zonder de donkere vlekken waar ik al last van had ruim voordat het beeld op zwart ging.

Al met al heeft het wel even geduurd want de strips komen overseas.
In de buurt maar 1 leverancier gevonden die na mijn contact vroeg voor welk service-center ik werkte want, aan particulieren word niet rechtstreeks geleverd. Nou... dan niet!

Gelijk een firmware update en de Backlights op 50%.

Graag wil ik een ieder die mee heeft gedacht met mijn gepruts vriendelijk bedanken voor de input.
Heerlijk die forums!

Groet,
Lincos

Als ik geduld heb, komen de antwoorden vanzelf.

Veel kijkplezier weer en zou je oude strips 2dehands verkopen, is veel liefhebberij voor

Heren,

Bedankt voor de uitleg en hierdoor heb ik ook mijn probleem kunnen achterhalen.
1 led is doorgebrand. ( klopt het ook dat de glaasjes zeer los zitten? )

Ik ga dus vervangende strips bestellen echter heb ik de afstandsclips iets te lomp los gehaald en zijn er een paar gesneuveld.

Is dit een probleem? Of zijn deze ergens los te bestellen?

Ik hoor graag van jullie