Op 13 maart 2018 12:03:27 schreef maartenbakker:
[...]Of aan fabrikanten dat ze rare dingen doen (*). Hoeveel kilowatt zijn die gloeipluggen eigenlijk?edit: begrijp ik dat de gloeiplug in het filter zit? Dat klinkt voor mij logischer.
(*) Dit is lang niet het raarste. Een of andere Amerikaanse fabrikant vond het nodig om te regenereren door de cylinder het dichtst bij de uitlaat "een beetje extra brandstof te geven".
Nee maarten het artikel wat ik destijds had gelezen was van welk merk weet ik niet meer.
Maar daar zaten de gloeiers gewoon in de cilinders maar op het moment dat geen gas wordt gegeven (zoals bol00052 aangeeft) Dat het regeneratieproces niet wordt afgebroken.
Maw een hogere ingangstempratuur te forceren voor het partikelfilter .
Ik ben ff aan struinen geweest op internet naar het betrefende artikel van A M T blad maar kon deze niet direct vinden .
Destijds heb ik dit in het papieren exemplaar gelezen.
Ben zeker eens dat fabrikanten zeker rare fratsen uithalen om de emisiewaarden te halen .