voorverwarming diesel auto

Op 13 maart 2018 12:03:27 schreef maartenbakker:
[...]Of aan fabrikanten dat ze rare dingen doen (*). Hoeveel kilowatt zijn die gloeipluggen eigenlijk?

edit: begrijp ik dat de gloeiplug in het filter zit? Dat klinkt voor mij logischer.

(*) Dit is lang niet het raarste. Een of andere Amerikaanse fabrikant vond het nodig om te regenereren door de cylinder het dichtst bij de uitlaat "een beetje extra brandstof te geven".

Nee maarten het artikel wat ik destijds had gelezen was van welk merk weet ik niet meer.

Maar daar zaten de gloeiers gewoon in de cilinders maar op het moment dat geen gas wordt gegeven (zoals bol00052 aangeeft) Dat het regeneratieproces niet wordt afgebroken.

Maw een hogere ingangstempratuur te forceren voor het partikelfilter .

Ik ben ff aan struinen geweest op internet naar het betrefende artikel van A M T blad maar kon deze niet direct vinden .

Destijds heb ik dit in het papieren exemplaar gelezen.

Ben zeker eens dat fabrikanten zeker rare fratsen uithalen om de emisiewaarden te halen .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Het is een diesel he , geen sprake van gas geven . Nu met egr kleppen heb je recirculatie . Of de gloeipluggen worden ingeschakeld lijkt me qua vermogen niet veel bij te dragen . Aan de andere kant als je de temperatuur verhoogt met nainjectie is het de vraag wat het resultaat is qua vervuiling en het is al een zootje met egr . Met gloeipluggen bij verwarmen heeft dan wel voordelen.

de auto staat ondertussen in een 2 de garage.
Eerste kregen ze zelf de gloeikaarsen niet los... met de hulp van een vriend wel en gloeibougies vervangen: probleem was het zelfde...
Daarna in garage 1 geweest: probleem niet gevonden, staat nu dus in garage 2...
wordt vervolgd.

de auto is gemaakt :-)
aangezien de tweede garage het ook na én dag niet vond, hebben ze een specialist van opel zelf gevraagd.
Na een halve dag zoeken bleek het de gasklep te zijn. Als de motor boven de 6° werd, bleef de klep hangen. De technieker had dit nog nooit meegemaakt, dat deze fout kon zonder het genereren van foutcodes. Daarom ook de bedrading van die delen en zo nagekeken en niets gevonden.
kosten ruim 300 euro (nieuwe accu inbegrepen).

High met Henk

Special Member

Ik kijk nergens meer van op..
Ik rijd nu al een jaar met een gratis ford mondeo tddi.
Man was er ziek van, meer dan 1000€ herstelling, probleem was er nog: bij aanremmen begon pedaal te stuiteren.
De garage had nieuwe abs unit geplaatst..

Bleek wiellager van 35€... Heb er al bijna 50k mee weg. Inmiddels nog 1 wiellager vervangen.. En andere banden.
Nu komt vliegwiel eraan, das een dure....

Let wel auto gaat wel richting 400.000 km

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

die ken ik ook, problemen met starten, ook afslaan onderweg en niet meer willen starten, garage leest uit en constateert dat de 4 diesel injectoren versleten zijn. hup voor 1700€ versleuteld aan die opel met 2 ton op de klok. 2 dagen na reparatie weer hetzelfde, blijkt na eens juist uitlezen de krukas sensor van 40€ stuk te zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer