kassalade

Ik zou graag mijn kassalade openen via een drukknop, los van de kassa. De kassalade is uitgerust met een RJ12 stekker voor aansluiten op printer. Op welke manier kan ik dit het makkelijkste verwezenlijken?

Thevel

Golden Member

Mijn glazen bol is stuk... :)

Arco

Special Member

Krijgen we nog wat informatie, of moeten we eerst een paar dagen gaan raden?... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

benleentje

Golden Member

ik ben wel benieuw hoe die kas salade smaakt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

de spoel in de lade aansturen met een externe spanning, vaak 12V. let wel dat die externe spanning de elektronica in de kassa zelf kan slopen, ook als die niet aanstaat, dus zet er een relais met dubbel wisselcontact tussen. NC gebruiken voor de kassa en NO voor extern open sturen..

hoewel elke ondernemer de truc kent met de onderkant...

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Open All Hours Series 4 "The Till Compilation"

[Bericht gewijzigd door evdweele op zondag 11 maart 2018 01:33:54 (32%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
mel

Golden Member

Zou die kas salade lekkerder zijn dan huzaren? :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Thevel

Golden Member

Maar zonder dollen: kassalade is gewoon één woord, al leest het een beetje raar... ;)

Op 11 maart 2018 01:11:18 schreef testman:
hoewel elke ondernemer de truc kent met de onderkant...

Precies, met een touwtje en een zelf gefabriceerd hendeltje kom je tot een niet fraaie maar goed werkbare oplossing! [/ervaringsdeskundige]

Lucky Luke

Golden Member

Het erge is, de topicstarter kan zo ook zijn* (Al dan niet werkende) glazen bol gaan toepassen om te raden wélke informatie we nodig hebben.

Bijvoorbeeld een merk/type/foto.

Maar dat zegt niemand. Alleen wat inside jokes over een glazen bol.

(Goedgoedgoed, het staat in de FAQ. Maar daarnaar wijzen is een omweg als je ook direct kunt zeggen dat je met een merk/typenummer een stuk verder komt).

heeft er nog nooit iemand, al dan niet in de koffiekorner, een topic gestart over de reparatie van een glazen bol? :P

helder kromuniceren en dodeluk artikularen!

*Anders is het een topicstartster, wat ook prima is, maar als ik het moet gaan degenderificeren wordt het weer zo'n gedoe.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ik ga voor het aansturen via extern relais.
Dank jullie voor de nuttige info.En voor de rest smakkelijk eten en een vooruitziende blik.

volgens dit idee zou het moeten werken

waar rook was, werkt nu iets niet meer